Nákup nosičů jako první krok otevírající cestu ke zcela novým možnostem přepravy nejrůznějších nákladů na střeše vozidla. Právě s nosiči se stává převoz jízdních kol, lyží nebo čehokoli dalšího ve střešním boxu poměrně jednoduchou záležitostí. Ne všechny příčníky jsou si ale rovny; různá auta navíc vyžadují různé typy nosičů. Pojďme se proto podívat na několik základních parametrů, které je při výběru dobré sledovat. (PR článek)
Tou pravděpodobně nejdůležitější roli při výběru správného nosiče hraje střecha. Právě její konstrukce a podoba totiž ovlivňuje to, po jakém typu úchytu vůbec sáhnout.
V první řadě existuje velké množství vozů, které již z továrny přicházejí vybaveny hagusy – na ně se příčníky jednoduše připevňují. Je přitom ale potřeba rozlišovat, zda se jedná o hagusy klasicky vystouplé nebo integrované/zapuštěné do střechy. Obě varianty totiž zpravidla vyžadují trochu jiný úchyt, tedy i jiný typ nosiče
V případě vaše auto integrovanými hagusy nedisponuje, koukněte, zda se na střeše nenachází předpřipravené montážní boty. Bývají většinou ukryty pod gumovým těsněním, které je potřeba nejprve „vyloupnout“.
Pokud se ani jedno z výše zmíněného na střeše nenachází, nevadí. Střešní nosiče v takovém případě upevníte pod lem střechy. I tento způsob instalace je přitom jednoduchý a v ničem uživatele nelimituje.
Úplně nejlepší je přitom konzultovat výběr správného nosiče s někým, kdo se v celé problematice vyzná. Například na Autodoplňky-obchod.cz jsou jednotlivé střešní nosiče alias příčníky přehledně seřazeny podle jednotlivých značek aut, modelů i ročníků. Díky tomu prakticky nejde šlápnout vedle.
Bezpečnost na prvním místěPřed samotným výběrem pak není od věci přemýšlet i nad tím, jaké další příslušenství plánujete na nosiče instalovat. Nedílnou součástí úvahy nad nákladem by měla být také alespoň přibližná znalost zátěže, kterou se chystáte na příčníky nakládat. Střešní nosiče totiž mají svoji nosnost, jejíž překročení se vzhledem k velmi závažnému bezpečnostnímu riziku nedoporučuje.
Hlavním aspektem nosnosti střešních nosičů bývá materiál, ze kterého jsou vyrobeny. Levnější, plastové příčníky, většinou nedokáží pobrat více než 50 kg. Oproti tomu hliníkové nosiče na sobě bez problémů udrží mnohem větší zátěž. To vše se ale samozřejmě projevuje v ceně.
Montáž dalšího příslušenství a uzamykáníStřešní nosiče se mezi sebou liší také podobou příčných tyčí. Ty novější většinou disponují T-drážkou (T-adaptérem), do které se jakékoli doplňující příslušenství typu nosiče kol či lyží jednoduše zasune.
Ani „čisté“ tyče nejsou ale žádným problémem – příslušenství je téměř vždy možné připevnit klasickými U třmeny či dnes tolik oblíbenými rychloupínáky. Tento způsob instalace je přitom snad ještě rychlejší než použití výše zmíněné T-drážky.
Při nákupu příčníků je dobré pomýšlet i na ochranu majetku, ideální je proto výběr modelů s vlastním uzamykací systémem. I tady je ale potřeba dát si pozor – v případě ztráty klíče je možné si objednat nový. Variant proto existuje omezené množství a profesionální zloději mohou disponovat celou sadou.
V případě delšího nevyužívání proto doporučujeme nosiče z auta sundat.
Vybráno?Správný výběr není nic složitého. Pokud si ale ani po přečtení tohoto článku jistí, nejlepší bude celou věc ještě zkonzultovat s odborný prodejcem. Te by měl jednotlivé modely nosičů i aut znát detailně.
A pak už si jen užívat pohodlné cesty bez limitů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.