Na co myslet při výběru střešních nosičů?

AutoRoad.cz, 11. října 2019, 02:45 Google+

Nákup nosičů jako první krok otevírající cestu ke zcela novým možnostem přepravy nejrůznějších nákladů na střeše vozidla. Právě s nosiči se stává převoz jízdních kol, lyží nebo čehokoli dalšího ve střešním boxu poměrně jednoduchou záležitostí. Ne všechny příčníky jsou si ale rovny; různá auta navíc vyžadují různé typy nosičů. Pojďme se proto podívat na několik základních parametrů, které je při výběru dobré sledovat. (PR článek)

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
střešní nosiče

střešní nosiče | foto: Archiv

Sdílejte článek

První pohled na střechu

Tou pravděpodobně nejdůležitější roli při výběru správného nosiče hraje střecha. Právě její konstrukce a podoba totiž ovlivňuje to, po jakém typu úchytu vůbec sáhnout. 

V první řadě existuje velké množství vozů, které již z továrny přicházejí vybaveny hagusy – na ně se příčníky jednoduše připevňují. Je přitom ale potřeba rozlišovat, zda se jedná o hagusy klasicky vystouplé nebo integrované/zapuštěné do střechy. Obě varianty totiž zpravidla vyžadují trochu jiný úchyt, tedy i jiný typ nosiče

V případě vaše auto integrovanými hagusy nedisponuje, koukněte, zda se na střeše nenachází předpřipravené montážní boty. Bývají většinou ukryty pod gumovým těsněním, které je potřeba nejprve „vyloupnout“. 

Pokud se ani jedno z výše zmíněného na střeše nenachází, nevadí. Střešní nosiče v takovém případě upevníte pod lem střechy. I tento způsob instalace je přitom jednoduchý a v ničem uživatele nelimituje.

Úplně nejlepší je přitom konzultovat výběr správného nosiče s někým, kdo se v celé problematice vyzná. Například na Autodoplňky-obchod.cz jsou jednotlivé střešní nosiče alias příčníky přehledně seřazeny podle jednotlivých značek aut, modelů i ročníků. Díky tomu prakticky nejde šlápnout vedle.

Bezpečnost na prvním místě

Před samotným výběrem pak není od věci přemýšlet i nad tím, jaké další příslušenství plánujete na nosiče instalovat. Nedílnou součástí úvahy nad nákladem by měla být také alespoň přibližná znalost zátěže, kterou se chystáte na příčníky nakládat. Střešní nosiče totiž mají svoji nosnost, jejíž překročení se vzhledem k velmi závažnému bezpečnostnímu riziku nedoporučuje. 

Hlavním aspektem nosnosti střešních nosičů bývá materiál, ze kterého jsou vyrobeny. Levnější, plastové příčníky, většinou nedokáží pobrat více než 50 kg. Oproti tomu hliníkové nosiče na sobě bez problémů udrží mnohem větší zátěž. To vše se ale samozřejmě projevuje v ceně. 

Montáž dalšího příslušenství a uzamykání

Střešní nosiče se mezi sebou liší také podobou příčných tyčí. Ty novější většinou disponují T-drážkou (T-adaptérem), do které se jakékoli doplňující příslušenství typu nosiče kol či lyží jednoduše zasune. 

Ani „čisté“ tyče nejsou ale žádným problémem – příslušenství je téměř vždy možné připevnit klasickými U třmeny či dnes tolik oblíbenými rychloupínáky. Tento způsob instalace je přitom snad ještě rychlejší než použití výše zmíněné T-drážky. 

Při nákupu příčníků je dobré pomýšlet i na ochranu majetku, ideální je proto výběr modelů s vlastním uzamykací systémem. I tady je ale potřeba dát si pozor – v případě ztráty klíče je možné si objednat nový. Variant proto existuje omezené množství a profesionální zloději mohou disponovat celou sadou. 

V případě delšího nevyužívání proto doporučujeme nosiče z auta sundat. 

Vybráno?

Správný výběr není nic složitého. Pokud si ale ani po přečtení tohoto článku jistí, nejlepší bude celou věc ještě zkonzultovat s odborný prodejcem. Te by měl jednotlivé modely nosičů i aut znát detailně. 

A pak už si jen užívat pohodlné cesty bez limitů. 

Vytisknout

Diskuze: Na co myslet při výběru střešních nosičů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Digitální přístrojový panel ve stylu Lady 2101

Cool retro úprava Lady Vesty a Xray

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Evropu propojí vodíková potrubní síť o délce 40 000 km

Alkohol za volantem trápí české řidiče.

Průzkum: 8 z 10 lidí se na silnicích obává ostatních řidičů

Dacia

Nová Dacia Logan, 100 koní výkonu, 528 litrů pro zavazadla a cena pod 300 tisíc Kč

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda Enyaq iV jde údajně na dračku...

Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

Toyota Yaris Hybrid

Otestovali jsme auto roku 2021 – Toyota Yaris Hybrid, je opravdu tak dobrý?

Nový Volkswagen Golf Variant zaujme na první pohled mimořádně čistým a dynamickým designem

„Dlouhý za cenu krátkého“. Časově omezená nabídka Golfu Variant

„Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

„Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

toyota mirai

Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

Chevrolet Corvette ZR-12

Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Ford Mustang po totální havárii, škoda 1,6 milionu Kč

Čech si koupil Mustanga. Po roce mu zbyly oči pro pláč a německý autobazar mlčí

SPZ

Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

reklama

Doporučujeme

ZIS 150

Polák si pro přepravu svého motocyklu staví hodně drsný pick-up

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Otestovali jsme auto roku 2021 – Toyota Yaris Hybrid, je opravdu tak dobrý?

  2. Škoda Enyaq iV jde údajně na dračku...

  3. „Dlouhý za cenu krátkého“. Časově omezená nabídka Golfu Variant

  4. „Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

  5. Průzkum: 8 z 10 lidí se na silnicích obává ostatních řidičů

  6. Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud