Na co myslet při výběru střešních nosičů?

AutoRoad.cz, 11. října 2019, 02:45 Google+

Nákup nosičů jako první krok otevírající cestu ke zcela novým možnostem přepravy nejrůznějších nákladů na střeše vozidla. Právě s nosiči se stává převoz jízdních kol, lyží nebo čehokoli dalšího ve střešním boxu poměrně jednoduchou záležitostí. Ne všechny příčníky jsou si ale rovny; různá auta navíc vyžadují různé typy nosičů. Pojďme se proto podívat na několik základních parametrů, které je při výběru dobré sledovat. (PR článek)

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
střešní nosiče

střešní nosiče | foto: Archiv

Sdílejte článek

První pohled na střechu

Tou pravděpodobně nejdůležitější roli při výběru správného nosiče hraje střecha. Právě její konstrukce a podoba totiž ovlivňuje to, po jakém typu úchytu vůbec sáhnout. 

V první řadě existuje velké množství vozů, které již z továrny přicházejí vybaveny hagusy – na ně se příčníky jednoduše připevňují. Je přitom ale potřeba rozlišovat, zda se jedná o hagusy klasicky vystouplé nebo integrované/zapuštěné do střechy. Obě varianty totiž zpravidla vyžadují trochu jiný úchyt, tedy i jiný typ nosiče

V případě vaše auto integrovanými hagusy nedisponuje, koukněte, zda se na střeše nenachází předpřipravené montážní boty. Bývají většinou ukryty pod gumovým těsněním, které je potřeba nejprve „vyloupnout“. 

Pokud se ani jedno z výše zmíněného na střeše nenachází, nevadí. Střešní nosiče v takovém případě upevníte pod lem střechy. I tento způsob instalace je přitom jednoduchý a v ničem uživatele nelimituje.

Úplně nejlepší je přitom konzultovat výběr správného nosiče s někým, kdo se v celé problematice vyzná. Například na Autodoplňky-obchod.cz jsou jednotlivé střešní nosiče alias příčníky přehledně seřazeny podle jednotlivých značek aut, modelů i ročníků. Díky tomu prakticky nejde šlápnout vedle.

Bezpečnost na prvním místě

Před samotným výběrem pak není od věci přemýšlet i nad tím, jaké další příslušenství plánujete na nosiče instalovat. Nedílnou součástí úvahy nad nákladem by měla být také alespoň přibližná znalost zátěže, kterou se chystáte na příčníky nakládat. Střešní nosiče totiž mají svoji nosnost, jejíž překročení se vzhledem k velmi závažnému bezpečnostnímu riziku nedoporučuje. 

Hlavním aspektem nosnosti střešních nosičů bývá materiál, ze kterého jsou vyrobeny. Levnější, plastové příčníky, většinou nedokáží pobrat více než 50 kg. Oproti tomu hliníkové nosiče na sobě bez problémů udrží mnohem větší zátěž. To vše se ale samozřejmě projevuje v ceně. 

Montáž dalšího příslušenství a uzamykání

Střešní nosiče se mezi sebou liší také podobou příčných tyčí. Ty novější většinou disponují T-drážkou (T-adaptérem), do které se jakékoli doplňující příslušenství typu nosiče kol či lyží jednoduše zasune. 

Ani „čisté“ tyče nejsou ale žádným problémem – příslušenství je téměř vždy možné připevnit klasickými U třmeny či dnes tolik oblíbenými rychloupínáky. Tento způsob instalace je přitom snad ještě rychlejší než použití výše zmíněné T-drážky. 

Při nákupu příčníků je dobré pomýšlet i na ochranu majetku, ideální je proto výběr modelů s vlastním uzamykací systémem. I tady je ale potřeba dát si pozor – v případě ztráty klíče je možné si objednat nový. Variant proto existuje omezené množství a profesionální zloději mohou disponovat celou sadou. 

V případě delšího nevyužívání proto doporučujeme nosiče z auta sundat. 

Vybráno?

Správný výběr není nic složitého. Pokud si ale ani po přečtení tohoto článku jistí, nejlepší bude celou věc ještě zkonzultovat s odborný prodejcem. Te by měl jednotlivé modely nosičů i aut znát detailně. 

A pak už si jen užívat pohodlné cesty bez limitů. 

Vytisknout

Diskuze: Na co myslet při výběru střešních nosičů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

ZIS 150

Polák si pro přepravu svého motocyklu staví hodně drsný pick-up

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud