Automobilka Ferrari nedávno odhalila svůj nejvýkonnější silniční model SF90 Stradale, který se může pochlubit hybridním pohonným systémem o výkonu 999 koňských sil. Pokud byste ale čekali, že se jedná o něco unikátního či výjimečného, pravděpodobně jste na omylu. Automobilka se totiž chystá použít tuto sofistikovanou jednotku i pro další modely - i když tedy s různými úpravami.
V rozhovoru pro britský motoristický web AutoExpress to měl prozradit Michael Leiters, vedoucí technologický pracovník Ferrari. Právě podle jeho slov by totiž pro automobilku mělo být poměrně jednoduché přizpůsobit tuto hybridní pohonnou jednotku i pro další modely. „Vzniknou i další (hybridní) modely, ovšem se specifickou charakteristikou pohonné jednotky."
Ferrari se tak nejspíš pokusí hledat nové zákazníky i mezi lidmi, kteří touží po alternativních pohonných systémech. Ostatně i Louis Camilleri, šéf značky Ferrari, po představení nového modelu pronesl „Jsem si jistý, že vstupem do nového segmentu přitáhneme nové zákazníky." A při parametrech SF90 Stradale o tom snad ani nikdo nemůže pochybovat.
Základem pohonné jednotky je totiž 3.0 litrový přeplňovaný motor V8, který nabízí 779 koní a točivý moment 800 Nm. Navíc spolupracuje s trojicí elektromotorů napájený z Li-Ion baterií, které dávají celkový výkon dalších 220 koní. Podtrženo sečteno - 999 koňských sil.
Jako jedno z mála Ferrari navíc SF90 posílá výkon na všechna čtyři kola a to prostřednictvím dvouspojkové převodovky. Volič jízdních režimů pak nabízí čtyři nastavení, mezi kterými nechybí ani čistě elektrická jízda na vzdálenost až 25 kilometrů, hybridní jízda zaměřená na úspornost či výkon a nakonec speciální okruhový režim, který dá řidiči k dispozici plný potenciál vozu.
Kdy bude zahájena produkce vozu zatím nevíme, podle informací webu Motor1 se však Ferrari chystá do konce letošního roku představit ještě dalších 5 modelů a do konce roku 2022 by mělo být představeno celkem 15 nových modelů. A až 60 % z nich bude elektrifikováno.
Vzhledem k náročnosti vývoje nových hybridních pohonných jednotek se předpokládá, že část z těchto hybridů bude osazena stejnou hybridní V8, jejíž výkon však bude omezen. Dříve nebo později by se však měla objevit ještě pohonná jednotka postavená okolo motorů V6, která bude určena pro dostupnější modely.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?