BMW Group a Daimler AG spojují své síly v oblasti autonomní jízdy. Spolupráce se zaměřuje na vývoj budoucích technologií pro asistenční systémy řidičů, automatizovanou jízdu na dálnicích a parkovací funkce (už do úrovně SAE 4). Obě společnosti podepsaly memorandum o porozumění s cílem společného vývoje technologií, které budou pro vývoj budoucnosti dopravy klíčové. BMW Group a Daimler AG chápou partnerství jako dlouhodobou strategickou spolupráci s cílem vytvořit technologie budoucnosti s širokým potenciálem využití.
„Pokračujeme v rozvíjení naší strategie spojením zkušeností dvojice vedoucích společností v oblasti technologií. U BMW Group je dlouhodobé partnerství v rámci flexibilní, škálovatelné a univerzální platformy základem pro zajištění rozšíření autonomního řízení v rámci celého odvětví. Spojením hlavních zkušeností obou společností se posílí náš inovativní potenciál a zrychlí se vývoj této technologie,“ uvedl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW Group, odpovědný za oblast vývoje.
Ola Källenius, člen představenstva Daimler AG, odpovědný za výzkum Daimler Group a vývoj oddělení osobních vozů Mercedes-Benz řekl: „Autonomní jízda je pro nás v současnosti jedním z nejrevolučnějších trendů a celá skupina Daimler na ni intenzivně pracuje. Stejně, jako je tomu u společnosti Daimler vždy, naší prioritou je i v tomto případě bezpečnost. Namísto samostatných a oddělených řešení chceme vyvinout spolehlivý komplexní systém, který zákazníkům přinese významně vyšší hodnotu. Spoluprací se správnými partnery chceme významně posílit vývoj této technologie a přinést na silnice více bezpečí.“
Plánovaná spolupráce přinese BMW Group a Daimler AG mnoho významných výhod: znalosti a zkušenosti obou partnerů a škálovatelná architektura zrychlí a zefektivní vývoj další generace této technologie. Kromě toho bude možné tyto nové technologie dříve uvést na trh a zdokonalovat je v kratších cyklech. Pro obě společnosti je nejdůležitější bezpečnost posádky vozidla a dalších účastníků silničního provozu, což klade vysoké nároky na spolehlivost systémů a současně je hlavním kritériem celé spolupráce. Obě společnosti pokračují ve svém plánu být tím, kdo v technologickém vývoji udává trendy.
Společný vývoj bude probíhat prostřednictvím škálovatelné architektury zahrnující různé stupně automatizace s úrovněmi 3 a 4 pro jízdu po dálnicích. Navíc obě společnosti plánují diskuse o možném rozšířené jejich vzájemné spolupráce také pro systémy řadící se do vyššího stupně automatizace nejen na dálnicích, ale i v městském prostředí. Tyto úvahy podtrhují dlouhodobost projektu spolupráce mezi oběma společnostmi, jejichž cílem je vznik flexibilní platformy pro automatizovanou jízdu. Vývoj stávajících technologií a již probíhající spolupráce obou společností zůstanou nedotčené a budou pokračovat. BMW Group a Daimler AG budou vyhledávat další partnerství s dalšími technologickými společnostmi a výrobci automobilů, která by mohla být nové platformě prospěšná.
Autonomní jízda u BMW Group
BMW Group pracuje na systémech vysoce automatizované jízdy od roku 2006 a vytvořilo univerzální platformu propojující specialisty na jednotlivé dílčí technologie, dodavatele a výrobce originálních dílů. V roce 2017 byl uveden do provozu kampus pro autonomní jízdu Autonomous Driving Campus v Unterschleissheimu severně od Mnichova, což vedlo ve spolupráci s partnery k industrializaci a rozšíření technologie. V kampusu se využívá nejnovější software ke zrychlení vývoje celé platformy a vytvoření nových standardů pro celé odvětví. Po celém světě jezdí více než 70 vozidel testujících nejnovější technologie. Sbírají data, která pomáhají systémům učit se s využitím umělé inteligence a získané zkušenosti ověřovat v simulacích i v testech v rámci úrovní 2 až 5 na silnicích. Generace technologií automatizované jízdy, která je nyní ve vývoji, se v sériové výrobě jako úroveň 3 objeví ve voze BMW iNEXT, v němž bude v rámci pilotního projektu umožněna také úroveň 4.
Autonomní jízda u Daimler AG.
Daimler AG pracuje na mnoha projektech zaměřených na úroveň autonomní jízdy 3, ale také na úrovně 4 a 5. Jako dlouhodobý lídr v oblasti aktivních bezpečnostních systémů si Daimler již od počátku programuje své systémy ve většině případů sám. V roce 2019 spustí v rámci spolupráce se společností Bosch v San José v Silicon Valley první pilotní projekt automatických vozů (úroveň 4/5) v městském prostředí. To bude další milník v rámci existující vzájemné spolupráce mezi oběma partnery, která bude podle plánu pokračovat. Začátkem následujícího desetiletí uvede Daimler na trh nejen vozidla s úrovní automatizované jízdy 3, ale také plně automatizovaná vozidla úrovní 4/5. Daimler je se svými škálovatelnými řešeními jedinou společností na světě, která systémy autonomní jízdy aplikuje do širokého spektra vozidel od osobních a užitkových vozů po autobusy a nákladní vozidla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?