Odborníci z organizace Euro NCAP představili výsledky crash-testů tří relativně nových SUV: Seatu Tarraco, Hondy CR-V a Mercedesu třídy G. Pozitivní zprávou přitom je, že žádné z testovaných SUV nespadlo v nejnáročnější kategorii pod hranici 70 % a všechna si tak mohou připsat pětihvězdičkové hodnocení.
V kategorii ochrany dospělé posádky si všechny vozy vedly víc než dobře. Premiantem se stal Seat Taracco, vzdálený příbuzný Škody Karoq, který si připsal hned 97 %. Nepatrně hůře si vedla Honda CR-V, která si připsala 93% úspěšnost. Se skóre 90 % se pak musel smířit Mercedes-Benz třídy G, u kterého se v některých pokusech projevila horší ochrana horních částí těla.
Podobně dobře si trojice testovaných vozidel vedla i během testů ochrany dětské posádky. S náskokem několika procentních bodů vyhrál opět Seat, který tratil snad jen na problémech s instalací některých typů dětských autosedaček. Hona a Mercedes si shodně připsali 83 %.
Seat vévodil tabulkám i při testech ochrany chodců, kdy si připsal 79 %. Poměrně překvapivými výsledky se pochlubil Mercedes-Benz, který navzdory svým hranatým tvarům zůstal jen o bod pozadu. Nejhůře, avšak stále poměrně dobře, skončila v tomto testu Honda CR-V se 70 %. U všech vozů se však objevuje kritika na slabou ochranu chodců v případě nárazu okolo A-sloupku.
Všechny tři modely si vedly dobře i v kategorii asistenčních systémů, které při Euro NCAP testech hrají poslední dobou stále důležitější roli. Díky funkci automatického brzdění dokázaly vozy buď srážce zcela zabránit, nebo alespoň výrazně minimalizovaly následky. Na prvním místě se tak znovu objevil Seat s výsledkem 79 %, který následovala Honda s výsledkem jen o 2 procenta horším a Mercedes, ačkoliv ze všech nejdražší, uhájil 72% výsledek.
Michiel van Rantingen, generální tajemník Euro NCAP, poznamenal, že standardní montáž bezpečnostních systémů přináší jasné výsledky „Máme tady tři vozidla ze stejného segmentu a všechna dostala nejvyšší hodnocení."
„Skutečnost, že tyto tři offroady jsou vybaveny systémem automatického brzdění zabraňujícímu srážkou s chodci nebo cyklistu ukazuje, že síla zákazníků dokáže motivovat automobilky nejen k vyššímu výkonu, ale také k instalaci nových bezpečnostních technologií jako standardu napříč celou Evropou," dodal van Rantingen.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?