Seat Tarraco, Honda CR-V a Mercedes třídy G: Nová trojice držitelů 5 hvězd v Euro NCAP

Ilustrační foto (YouTube/Euro NCAP)
Ilustrační foto (YouTube/Euro NCAP), foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. února 2019 15:59
Sdílej:

Odborníci z organizace Euro NCAP představili výsledky crash-testů tří relativně nových SUV: Seatu Tarraco, Hondy CR-V a Mercedesu třídy G. Pozitivní zprávou přitom je, že žádné z testovaných SUV nespadlo v nejnáročnější kategorii pod hranici 70 % a všechna si tak mohou připsat pětihvězdičkové hodnocení.

V kategorii ochrany dospělé posádky si všechny vozy vedly víc než dobře. Premiantem se stal Seat Taracco, vzdálený příbuzný Škody Karoq, který si připsal hned 97 %. Nepatrně hůře si vedla Honda CR-V, která si připsala 93% úspěšnost. Se skóre 90 % se pak musel smířit Mercedes-Benz třídy G, u kterého se v některých pokusech projevila horší ochrana horních částí těla.

Podobně dobře si trojice testovaných vozidel vedla i během testů ochrany dětské posádky. S náskokem několika procentních bodů vyhrál opět Seat, který tratil snad jen na problémech s instalací některých typů dětských autosedaček. Hona a Mercedes si shodně připsali 83 %.

Seat vévodil tabulkám i při testech ochrany chodců, kdy si připsal 79 %. Poměrně překvapivými výsledky se pochlubil Mercedes-Benz, který navzdory svým hranatým tvarům zůstal jen o bod pozadu. Nejhůře, avšak stále poměrně dobře, skončila v tomto testu Honda CR-V se 70 %. U všech vozů se však objevuje kritika na slabou ochranu chodců v případě nárazu okolo A-sloupku.

Všechny tři modely si vedly dobře i v kategorii asistenčních systémů, které při Euro NCAP testech hrají poslední dobou stále důležitější roli. Díky funkci automatického brzdění dokázaly vozy buď srážce zcela zabránit, nebo alespoň výrazně minimalizovaly následky. Na prvním místě se tak znovu objevil Seat s výsledkem 79 %, který následovala Honda s výsledkem jen o 2 procenta horším a Mercedes, ačkoliv ze všech nejdražší, uhájil 72% výsledek.

Michiel van Rantingen, generální tajemník Euro NCAP, poznamenal, že standardní montáž bezpečnostních systémů přináší jasné výsledky „Máme tady tři vozidla ze stejného segmentu a všechna dostala nejvyšší hodnocení."

„Skutečnost, že tyto tři offroady jsou vybaveny systémem automatického brzdění zabraňujícímu srážkou s chodci nebo cyklistu ukazuje, že síla zákazníků dokáže motivovat automobilky nejen k vyššímu výkonu, ale také k instalaci nových bezpečnostních technologií jako standardu napříč celou Evropou," dodal van Rantingen.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?