Seat Tarraco, Honda CR-V a Mercedes třídy G: Nová trojice držitelů 5 hvězd v Euro NCAP

Ilustrační foto (YouTube/Euro NCAP)
Ilustrační foto (YouTube/Euro NCAP), foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 27. února 2019 15:59
Sdílej:

Odborníci z organizace Euro NCAP představili výsledky crash-testů tří relativně nových SUV: Seatu Tarraco, Hondy CR-V a Mercedesu třídy G. Pozitivní zprávou přitom je, že žádné z testovaných SUV nespadlo v nejnáročnější kategorii pod hranici 70 % a všechna si tak mohou připsat pětihvězdičkové hodnocení.

V kategorii ochrany dospělé posádky si všechny vozy vedly víc než dobře. Premiantem se stal Seat Taracco, vzdálený příbuzný Škody Karoq, který si připsal hned 97 %. Nepatrně hůře si vedla Honda CR-V, která si připsala 93% úspěšnost. Se skóre 90 % se pak musel smířit Mercedes-Benz třídy G, u kterého se v některých pokusech projevila horší ochrana horních částí těla.

Podobně dobře si trojice testovaných vozidel vedla i během testů ochrany dětské posádky. S náskokem několika procentních bodů vyhrál opět Seat, který tratil snad jen na problémech s instalací některých typů dětských autosedaček. Hona a Mercedes si shodně připsali 83 %.

Seat vévodil tabulkám i při testech ochrany chodců, kdy si připsal 79 %. Poměrně překvapivými výsledky se pochlubil Mercedes-Benz, který navzdory svým hranatým tvarům zůstal jen o bod pozadu. Nejhůře, avšak stále poměrně dobře, skončila v tomto testu Honda CR-V se 70 %. U všech vozů se však objevuje kritika na slabou ochranu chodců v případě nárazu okolo A-sloupku.

Všechny tři modely si vedly dobře i v kategorii asistenčních systémů, které při Euro NCAP testech hrají poslední dobou stále důležitější roli. Díky funkci automatického brzdění dokázaly vozy buď srážce zcela zabránit, nebo alespoň výrazně minimalizovaly následky. Na prvním místě se tak znovu objevil Seat s výsledkem 79 %, který následovala Honda s výsledkem jen o 2 procenta horším a Mercedes, ačkoliv ze všech nejdražší, uhájil 72% výsledek.

Michiel van Rantingen, generální tajemník Euro NCAP, poznamenal, že standardní montáž bezpečnostních systémů přináší jasné výsledky „Máme tady tři vozidla ze stejného segmentu a všechna dostala nejvyšší hodnocení."

„Skutečnost, že tyto tři offroady jsou vybaveny systémem automatického brzdění zabraňujícímu srážkou s chodci nebo cyklistu ukazuje, že síla zákazníků dokáže motivovat automobilky nejen k vyššímu výkonu, ale také k instalaci nových bezpečnostních technologií jako standardu napříč celou Evropou," dodal van Rantingen.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?