Seat Tarraco, Honda CR-V a Mercedes třídy G: Nová trojice držitelů 5 hvězd v Euro NCAP

mao / AutoRoad.cz, 27. února 2019, 15:59 Google+

Odborníci z organizace Euro NCAP představili výsledky crash-testů tří relativně nových SUV: Seatu Tarraco, Hondy CR-V a Mercedesu třídy G. Pozitivní zprávou přitom je, že žádné z testovaných SUV nespadlo v nejnáročnější kategorii pod hranici 70 % a všechna si tak mohou připsat pětihvězdičkové hodnocení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto (YouTube/Euro NCAP)

Ilustrační foto (YouTube/Euro NCAP) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

V kategorii ochrany dospělé posádky si všechny vozy vedly víc než dobře. Premiantem se stal Seat Taracco, vzdálený příbuzný Škody Karoq, který si připsal hned 97 %. Nepatrně hůře si vedla Honda CR-V, která si připsala 93% úspěšnost. Se skóre 90 % se pak musel smířit Mercedes-Benz třídy G, u kterého se v některých pokusech projevila horší ochrana horních částí těla.

Podobně dobře si trojice testovaných vozidel vedla i během testů ochrany dětské posádky. S náskokem několika procentních bodů vyhrál opět Seat, který tratil snad jen na problémech s instalací některých typů dětských autosedaček. Hona a Mercedes si shodně připsali 83 %.

Seat vévodil tabulkám i při testech ochrany chodců, kdy si připsal 79 %. Poměrně překvapivými výsledky se pochlubil Mercedes-Benz, který navzdory svým hranatým tvarům zůstal jen o bod pozadu. Nejhůře, avšak stále poměrně dobře, skončila v tomto testu Honda CR-V se 70 %. U všech vozů se však objevuje kritika na slabou ochranu chodců v případě nárazu okolo A-sloupku.

Všechny tři modely si vedly dobře i v kategorii asistenčních systémů, které při Euro NCAP testech hrají poslední dobou stále důležitější roli. Díky funkci automatického brzdění dokázaly vozy buď srážce zcela zabránit, nebo alespoň výrazně minimalizovaly následky. Na prvním místě se tak znovu objevil Seat s výsledkem 79 %, který následovala Honda s výsledkem jen o 2 procenta horším a Mercedes, ačkoliv ze všech nejdražší, uhájil 72% výsledek.

Michiel van Rantingen, generální tajemník Euro NCAP, poznamenal, že standardní montáž bezpečnostních systémů přináší jasné výsledky „Máme tady tři vozidla ze stejného segmentu a všechna dostala nejvyšší hodnocení."

zdroj: youtube.com

zdroj: youtube.com

zdroj: youtube.com

„Skutečnost, že tyto tři offroady jsou vybaveny systémem automatického brzdění zabraňujícímu srážkou s chodci nebo cyklistu ukazuje, že síla zákazníků dokáže motivovat automobilky nejen k vyššímu výkonu, ale také k instalaci nových bezpečnostních technologií jako standardu napříč celou Evropou," dodal van Rantingen.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Seat Tarraco, Honda CR-V a Mercedes třídy G: Nová trojice držitelů 5 hvězd v Euro NCAP

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot Rifter

TEST: Peugeot Rifter 1,2 PureTech - Stačí přeplňovaný tříválec na velké rodinné auto?

GAZ 24

Spěcháte s nábytkem? K mání je unikátní závodní Volga kombi

Lynk & Co 01

Jak budeme v Evropě nakupovat čínská auta? Podle Geely v kavárnách

Honda Civic Type R

Honda Civic Type R do terénu? Atraktivní přestavbu OveRland ukázali Britové

BMW 2002

BMW ztratilo unikátní koncept ze 70. let. V Mnichově si ale uměli poradit

Baojun RS-5

Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

reklama
reklama

Doporučujeme

Polestar 2

Polestar 2 představen. Elektrický fastback může pořádně zatopit Tesle Model 3

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Utajovaný hybridní supersport Ferrari ujížděl motorce, tentokrát předvedl brutální akceleraci

  2. Škoda Superb Scout: Vlajková loď poprvé i v dobrodružném kabátu

  3. Škoda Superb na první video-ukázce: Poprvé se dočkáme i robustnější varianty Scout!

  4. Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

  5. Klíč k dámské ložnici. Jak auta pomáhají na seznamkách a které zmínit nesmíte?

  6. BMW ztratilo unikátní koncept ze 70. let. V Mnichově si ale uměli poradit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud