Veškerá pozornost spojená s automobilkou Tesla se nyní upírá na Model 3, jeho produkci a chystané rozšíření nabídky na evropský trh. Již koncem tohoto roku by se však mohla rozběhnout produkce dalšího dostupného elektromobilu, kterým by se měl stát Model Y. O něm toho zatím automobilka příliš mnoho neprozradila, nyní se však objevily zajímavé informace.
Tesla byla dlouhou dobu jedinou automobilkou, která dokázala nabídnout slušnou elektrickou alternativu ke spalovacím motorům. I za cenu dlouhého prodělávání si tak dokázala vybudovat slušné jméno a skvělou pozici na trhu. Nyní se však nabídka zahušťuje a každý druhý slibuje dostupný elektromobil se slibnými parametry.
Zatím jediným zástupcem Tesly mezi „dostupnými" elektromobily je Tesla Model 3, jejíž nástup na trh byl kvůli výrobním problémům sledovanější, než by si vedení automobilky přálo. Již brzy se však možná naše zraky obrátí k novému vozu - Modelu Y.
O něm již delší dobu víme, že by se mělo jednat o menší a dostupnější variantu Modelu X, která by mohla stát na platformě Modelu 3. Automobilka však drží většinu informací pod pokličkou a dosud zveřejnila jen jednu nic neříkající siluetu.
S novými informacemi však přišel profil The Tesla Show na Twitteru, kterému se prý podařilo získat uniklé materiály ohledně plánovaného Modelu Y. Novinka by měla být podle všeho dostupná pouze s pohonem všech kol a základní cena by se měla pohybovat v rozmezí 35 000 až 40 000 dolarů (tj. cca 785 000 - 897 000 Kč).
Dojezd vozu by se měl pohybovat okolo 250 mil a více (cca 402 km +), přičemž vůz by měl být osazen Autopilotem na úrovni 3.5 a přídavnými kamerami. Díky tomu by měla nová Tesla zvládat autonomní jízdu dokonce na 4. úrovni.
Opakujeme však, že se nejedná o oficiální informace z Tesly. Na kolik jsou pravdivé tak nemůžeme zaručit. Pokud by se ale tyto spekulace zakládaly na pravdě, pak má zřejmě Tesla nakročeno k dalšímu úspěchu. Vzhledem k popularitě SUV a Crossoverů by mohl Model Y snadno překonat i popularitu Modelu 3.
Pravost zprávy však poněkud podráží informace o ceně a autonomním řízení na 4. úrovni. Ačkoliv by Model Y měl vzniknout na stejné platformě jako Model 3, což povede k finančním úsporám, Tesla dosud nebyla schopna nabídnout Model 3 v základním provedení za oněch dlouho slibovaných 35 000 dolarů.
Skepsi pak vyvolávají i zprávy o pokročilé autonomní jízdě. Jak připomíná web CarBuzz, který na nové informace upozornil, Elon Musk už nám sice plně autonomní jízdu nějakou chvíli slibuje, avšak Autopilot má stále problémy se semafory a některými značkami. Technologie takto pokročilého autonomního řízení by navíc vyžadovala dlouhé testy.
Pokud by se ale potvrdily spekulace o začátku produkce nového modelu již v prosinci tohoto roku, pak se nejpozději v druhé polovině polovině roku jistě dočkáme nových zpráv a detailů přímo od automobilky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.