Motocyklům se příliš často nevěnujeme, Harley-Davidson LiveWire je však zajímavost, kterou jsme si nemohli nechat ujít. Jak už totiž název napovídá, jedná se o elektrický motocykl, který byl představen začátkem tohoto týdne. Během premiéry však společnost nezveřejnila několik důležitých parametrů, které vyplouvají na povrch až nyní.
Motocykly Harley-Davidson jsou skutečnou ikonou, která si buduje reputaci již přes sto let. Elektrický model LiveWire je však novým milníkem, který startuje éru elektrifikovaných motocyklů. Během jeho představení však společnost pozapomněla dodat údaje o výkonu, dojezdu, ceně a v neposlední řadě i zvuku.
Když se totiž řekne Harley, snad všichni si okamžitě vybaví ikonické hřmotné bublání, které se rozléhá široko daleko. Všem nám bylo jasné, že u elektrického pohonu nic podobného nehrozí, ovšem nikdo neměl ponětí, jak si s naladěním zvuku výrobce poradí.
Původní sliby hovořily o zvuku podobném „proudovému motoru," ovšem realita je dost odlišná. Jak ukazuje promo video, nová motorka zní bohužel celkem nudně. Redakce Jalopniku, která na video upozornila, přirovnala zvuk spíše k „elektrickému vozítku rozvážejícímu na letišti zavazadla", než k proudovému motoru letadla.
Pro tradiční fanoušky značky tak nejspíš půjde o zklamání, jenže řekněme si upřímně, že tradiční příznivci pravděpodobně nebudou toužit po elektrickém pohonu. A to si výrobce velice dobře uvědomuje.
Model LiveWire je totiž vyroben pro lidi, kteří touží po stroji ikonické značky, ale zároveň chtějí nejmodernější technologie, jaké v současnosti elektromobily a elektrické motocykly představují. LiveWire je zkrátka něco nového a revolučního, a my se rozhodě nebojíme, že by si své zákazníky nedokázal najít.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?