Motocyklům se příliš často nevěnujeme, Harley-Davidson LiveWire je však zajímavost, kterou jsme si nemohli nechat ujít. Jak už totiž název napovídá, jedná se o elektrický motocykl, který byl představen začátkem tohoto týdne. Během premiéry však společnost nezveřejnila několik důležitých parametrů, které vyplouvají na povrch až nyní.
Motocykly Harley-Davidson jsou skutečnou ikonou, která si buduje reputaci již přes sto let. Elektrický model LiveWire je však novým milníkem, který startuje éru elektrifikovaných motocyklů. Během jeho představení však společnost pozapomněla dodat údaje o výkonu, dojezdu, ceně a v neposlední řadě i zvuku.
Když se totiž řekne Harley, snad všichni si okamžitě vybaví ikonické hřmotné bublání, které se rozléhá široko daleko. Všem nám bylo jasné, že u elektrického pohonu nic podobného nehrozí, ovšem nikdo neměl ponětí, jak si s naladěním zvuku výrobce poradí.
Původní sliby hovořily o zvuku podobném „proudovému motoru," ovšem realita je dost odlišná. Jak ukazuje promo video, nová motorka zní bohužel celkem nudně. Redakce Jalopniku, která na video upozornila, přirovnala zvuk spíše k „elektrickému vozítku rozvážejícímu na letišti zavazadla", než k proudovému motoru letadla.
Pro tradiční fanoušky značky tak nejspíš půjde o zklamání, jenže řekněme si upřímně, že tradiční příznivci pravděpodobně nebudou toužit po elektrickém pohonu. A to si výrobce velice dobře uvědomuje.
Model LiveWire je totiž vyroben pro lidi, kteří touží po stroji ikonické značky, ale zároveň chtějí nejmodernější technologie, jaké v současnosti elektromobily a elektrické motocykly představují. LiveWire je zkrátka něco nového a revolučního, a my se rozhodě nebojíme, že by si své zákazníky nedokázal najít.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?