Stane se vodík palivem budoucnosti? Ve světě už pohání další těžké stroje

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. září 2018, 12:55 Google+

Toyota v souladu se svojí vizí společnosti bez uhlíkové stopy podporuje nasazení svých technologií vodíkových palivových článků mimo samotné osobní automobily - ať už se jedná o těžká nákladní vozidla, menší dodávky, vysokozdvižné vozíky nebo autobusy. Systém palivových článků Toyota bude nyní nasazen v prvních městských autobusech Caetanobus v Portugalsku. Tato firma představí na podzim 2019 svůj první městský autobus na vodík.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Systém palivových článků Toyota bude nyní nasazen v prvních městských autobusech Caetanobus v Portugalsku

Systém palivových článků Toyota bude nyní nasazen v prvních městských autobusech Caetanobus v Portugalsku | foto: Toyota

Sdílejte článek

V Evropě bude Toyota dodávat své systémy palivových článků firmě Caetanobus SA za účelem výroby městských autobusů poháněných vodíkovými palivovými články. První bezemisní městské autobusy na palivové články sjedou z výrobních linek Caetanobus SA již za rok a uvedená společnost je zpočátku nasadí v poloprovozním režimu.

„Dodávky našich systémů firmě Caetanobus dokazují široké možnosti praktického využití i ekologických přínosů vodíku na cestě ke společnosti bez emisí. Nesmírně nás těší vyhlídka na vznik prvních autobusů našeho dlouhodobého automobilového partnera v evropských městech.

Vodíkové autobusy předčí jiné bezemisní autobusy několika významnými výhodami, jako je delší dojezdová vzdálenost nebo kratší doba tankování. Díky těmto přednostem lze vodíkové autobusy provozovat na delších trasách a s vyšší mírou využití,“ uvedl Dr. Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.

José Ramos, prezident holdingu Salvador Caetano Indústria, k tomu dodává: „Jsme velice hrdí na to, že jsme první firmou v Evropě, která bude těžit z výhod předních technologií palivových článků od Toyoty, a již se těšíme, až potvrdíme naše špičkové schopnosti v oblasti vývoje a výroby autobusů. Jsme přesvědčeni, že vodík je pro bezemisní autobusy skvělým řešením.“

Vytisknout

Diskuze: Stane se vodík palivem budoucnosti? Ve světě už pohání další těžké stroje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Od 1. října zákaz manipulace s tachometrem, hrozí až půl milionu pokuta! Čekalo…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud