Na světě je plno krásných míst, ale bohužel i řada míst nebezpečných. A to platí obzvláště pro majitele prémiových automobilů, jako jsou například modely z produkce Mercedes-Benz. Tato německá automobilka však přišla s geniálně jednoduchým nápadem, který by měl řidičům pomoci vyhnout se místům, kde by jim mohlo hrozit vyšší riziko ohrožení.
Zločiny spojené s automobily, ať už se budeme bavit o krádežích nebo vandalismu, bohužel nejsou ničím nový. Ba naopak, jejich počet je v posledních letech bohužel opět na vzestupu a tak automobilky musí přicházet s novými nápady, jak těmto nepříjemnostem předcházet.
Německá prémiová automobilka Mercedes-Benz však přišla s geniálně jednoduchým nápadem, který by měl výrazně omezit rizika hrozící řidičům jejich vozů, například když se budou snažit najít vhodné místo k zaparkování. Infoteinment nových Mercedesů by totiž měl být schopen pracovat s policejní databází zločinů v okolí.
Díky přístupu k policejním statistikám by měl být speciální software schopen vyhodnotit místa, kde je vyšší šance vandalismu, přepadení, krádeží nebo dalších zločinů. Nový software by měl být připraven dokonce již pro příští generaci nových Mercedesů a uživatelsky by měl být velice přívětivý - k vyznačení bezpečnosti daného místa bude totiž využívat barevnou škálu.
„Vzali jsme veřejně dostupná data z města Seattle a porovnali jsme je s daty parkovacích míst v cílové lokaci," uvedl Marks Ehmann, softwarový vývojář Mercedesu, v rozhovoru pro Drive. „Můžeme vybrat konkrétní parkovací místo a analyzovat kolik zločinů se v přilehlé oblasti stalo během minulého týdne. Zelená bude indikovat bezpečnou oblast, takže je vhodné zde zaparkovat. Oranžová bude ještě stále v pořádku, ovšem řidič by si měl rozmyslet, zda raději nezajede do zelené zóny. Červená barva pak bude označovat místa, kde svůj Mercedes rozhodně zaparkovat nechcete."
Služba by měla být vyvinuta pouze pro omezený počet oblastí z celého světa, kde jsou data o kriminalitě veřejně dostupná. Službu bude možné získat prostřednictvím speciálního obchodu s aplikacemi Mercedes-Benz a kromě jiného by měla nabídnout i informace o pěší vzdálenosti z parkoviště do cílové destinace, poplatky za parkování nebo informace o dopravních zácpách, jak uvádí Motor1.
„Je to velice zajímavá služba, neboť vychází z místních geografických znalostí a znalosti všech druhů statistik, včetně statistiky kriminality a dostupnosti parkovacích míst," uvedl David McCarthy, mluví Mercedesu pro Austrálii. „Pokud by se něco takového stalo dostupným, jsem si jist, že poptávka by byla velice silná," dodal.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.