Hybridy Toyota nevypouštějí až v 87 procentech doby jízdy ve městech a příměstských částech vůbec žádné emise. Ukázal to nezávislý test vozu v reálném provozu v okolí Paříže, který provedli experti pařížské Polytechnické university letos v červenci. Hybridní vozy jsou podle výsledků testování mnohem šetrnější k životnímu prostředí proti automobilům s konvenčním benzinovým nebo dieselovým motorem.
Univerzitní tým v rámci 33 km dlouhé okružní jízdy městy Palaiseau, Antony a Clamart změřil, že testovaný hybridní vůz se pohyboval s nulovými emisemi po 70,1 procenta času a na více než polovině (51,5 procenta) ujeté vzdálenosti. V městských oblastech, kde jsou hodnoty znečištění nejvyšší, tyto hodnoty narostly na 86,9 procenta ujeté doby respektive 77,4 procenta vzdálenosti.
V bezemisním režimu připadlo 16,4 procenta celkové doby jízdy na stání vozidla, ve 28,5 procenta doby zpomalovalo a jízda na elektřinu tvořila 25,1 procenta celkové doby. Experti otestovali také další provozní varianty, kdy v režimu tří čtvrtin trasy po městě a čtvrtiny po předměstí se vozidlo pohybovalo v bezemisním režimu 81,6 procenta času, v režimu polovina cesty po dálnici a polovina ve městě to bylo 76 procent.
Test tak potvrdil hlavní výhody hybridních vozů, tedy ekologičnost a nízkou spotřebu. Mezi další benefity hybridů patří nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů, nebo až desetiletá výdrž baterie. Cena je navíc dnes už srovnatelná s konvenčními vozy. Hybridy mají rovněž vysokou zůstatkovou hodnotu v porovnání s nejistou budoucností dieselů.
Prodej aut na hybridní pohon v Česku letos vzrostl o třetinu. Více než 70 procent připadá na japonskou značku Toyota a desetina na Lexus. Množství hybridů na českých silnicích se podle odhadu ministerstva průmyslu a obchodu do roku 2020 zdvojnásobí na 12 000 vozů. Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát.
Cíl: Snížit emise o 90 procent
Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, dokázala automobilka po celém světě prodat přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun.
V říjnu 2015 Toyota vyhlásila svůj strategický program Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si stanovila do roku 2050 snížit průměrné emise CO2 u nových vozidel o 90 procent oproti hodnotám roku 2010. Tohoto cíle chce Toyota dosáhnout urychlením všeobecného prosazování elektrifikovaných modelů. Do roku 2030 chce Toyota každoročně prodávat přes 5,5 milionu hybridních vozů – z toho nejméně jeden milion by měla představovat vozidla s nulovými emisemi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?