Představte si svět, ve kterém si automechanik nasadí speciální brýle a díky nim během chvilky zjistí, co je s vaším vozem v nepořádku a jak to napravit. Přesně takové využití rozšířené reality nyní testuje Lexus.
Zatím jde jen o pilotní projekt použitý při servisování vozů. V tuto chvíli se testuje v červnu na pěti největších evropských trzích – v Itálii, Španělsku, Francii, Anglii a Německu – a potrvá až do konce prosince. Pokud se osvědčí, hodlá ho japonská automobilka dále rozvíjet a používat. Například by se takto mohly prezentovat nové modely potenciálním kupcům, anebo rychleji vyřizovat náhrady škod.
Celý systém stojí na brýlích HMT-1 od firmy RealWear. Díky nim může mechanik navázat vizuální i hlasové spojení s dalšími lidmi, takže bude moci v reálném čase konzultovat opravy s majitelem vozu, ale i s odborníky, například z technického centra automobilky, nezávisle na tom, že je vzdálené třeba tisíc kilometrů.
Jak to funguje?
Obraz z vestavěné kamery se přenáší v reálném čase pomocí bezdrátové sítě nebo Bluetooth rozhraní a lze jej zobrazit na displeji počítače nebo tabletu kdekoli na světě. Pracovník servisu tak má možnost ukázat zákazníkovi podvozek automobilu, aniž by s ním majitel musel ulehnout pod auto na zvedáku. Zákazník navíc může vidět totéž co automechanik, a přitom v klidu sedět u kávy v místnosti pro hosty servisu. V brýlích jde snadno zobrazit každý detail opravovaného vozu, z jakéhokoli úhlu. Přímo na displej lze posílat potřebná schémata, která se zobrazí v zorném poli mechanika.
Brýle HMT-1 tvoří miniaturní tablet se systémem Android, umístěný na pohyblivém rameni v zorném poli uživatele. Je vybavený kamerou, mikrofonem a reproduktorem, a také hlasovým ovládáním. Zařízení firma RealWear vyrobila pro průmyslové účely, je proto odolné vůči vodě, prachu a nárazu – zvládne i pád z výšky nebo na beton.
„Pokud zákazník přichází třeba s problémem, který má vliv na bezpečnost, obvykle to vyžaduje konzultaci experta z naší evropské centrály. Za této situace nové řešení eliminuje potřebu příjezdu konzultanta, protože pomocí brýlí s rozšířenou realitou může vše vyřídit konzultací na dálku, rychle a účinně,” popisuje hlavní výhody systému rozšířené reality Jens Brech, ředitel oddělení poprodejního servisu Toyota Deutschland GmbH.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?