Nejbezpečnější auto světa? Tenhle ošklivý kousek byste doma nechtěli

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. července 2018, 09:36 Google+

Většina automobilek se vždy snažila navrhovat automobily tak, aby ke srážkám vůbec nemuselo dojít, případně aby následkem srážky utrpěla co nejméně především posádka. Pokud jde však o bezpečnost chodců, jsou možnosti automobilek jen velice omezeny a většina nadějí dnes padá na bedra systémů jako AEB, které by měly v případě rizika srážky automobilu s chodcem automaticky začít brzdit a srážce tak buď úplně zamezit, nebo alespoň minimalizovat následky.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 28.07. 20:20) Napište svůj názor
Prototyp Austin-Morris 1300 SRV5, (wikimedia.org, autor: Vauxford, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International)

Prototyp Austin-Morris 1300 SRV5, (wikimedia.org, autor: Vauxford, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International) | foto: wikimedia.org

Sdílejte článek

A právě minimalizací následků srážek automobilů s chodci se již před lety zabývali i britští konstruktéři automobilky Austin, kteří roku 1974 přivedli na svět experimentální vozidlo Austin 1300 SRV5, které bylo určeno právě k výzkumu a minimalizaci následků v případě těchto nehod. Protože jak zkrátka všichni víme, svět není dokonalý a nehody se stávají.

Bezpečnostní technologie navíc byly v sedmdesátých letech v módě a se zajímavou novinkou se snažil přijít téměř každý výrobce automobilů. Tento netradiční koncept postavený na konceptu Austinu 1300 je však skutečně výjimečný. Dalo by se totiž říci, že byl přímo konstruován k vrážení do lidí.

Model SRV5 byl totiž vybaven dvěma působivými inovacemi, z nichž na první pohled vidíme jen jednu. Tou je netradičně skloněná přední kapota, díky jejímuž designu měli být chodci zasaženi co nejníže do nohou, díky čemuž měli být následně hozeni na kapotu. 

Většina automobilek přitom měla kapoty poměrně vysoké, což v případě nárazu do chodce znamenalo, že chodec padal směrem dopředu a vůz ho tak mnohdy ještě přejet a způsobit mu další vážná zranění.

Druhou výraznou inovaci můžeme vidět, pokud se na snímek zadíváme pozorněji. Vidíte ten zvláštní rám, který se táhne po obvodu kapotu a vpředu je na něm jakási guma? Tento "výmysl" měl hned dvě funkce: 1. změkčit náraz do nohou a 2. podstatně důležitější funkci - po nárazu se uvolnila pružina a mechanismus se zvedl, čímž kolem člověka na kapotě vytvořil jakousi ochranou klec.

img-responsive

Austin-Morris 1300 SRV5 „Safety Research Vehicle" | foto: wheelsage.org

Člověk tak byl relativně v bezpečí na kapotě a nehrozil jeho pád ani při prudkém brzdění. Jak poznamenává Jason Torchinsky z Jalopniku, který si této zvláštnosti všiml na Facebookové stránce  Retro Automotive Concepts and Prototypes a později na něj upozornil, lidem na kapotě chybí k naprostému pohodlí snad už jen nějaký časopis ke čtení a dobrý nápoj.

Systém však měl i své nedostatky, jakými jsou například chybějící světlomety. Ty by se však jistě daly umístit na střechu a bylo by vystaráno. Pokud by se tento speciální testovací Austin dostal z pozice testovacího prototypu i do výroby, mohl sloužit například i ke komfortnímu cestování s tchyní.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Nejbezpečnější auto světa? Tenhle ošklivý kousek byste doma nechtěli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 28.07.2018 20:20 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

Nové Mitsubishi L200 2020

Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km

BMW i3 skončí bez nástupce, navzdory jeho stále rostoucím prodejům

Alfa Romeo 33 Stradale

Výběr toho nejlepšího od Alfa Romeo

Volkswagen ID.3

Výkonná R-verze Volkswagenu ID.3 by měla přijít do pěti let

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Aventador SVJ se stalo novým králem Nürburgringu

VIDEO: Nový vládce Ringu? Lamborghini ukázalo, jak se zajíždí ten nejcennější…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  2. Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

  3. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  4. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Modernizovaný Hyundai Ioniq míří na trh. Ekologie startuje na 600 tisících a stoupá...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud