Většina automobilek se vždy snažila navrhovat automobily tak, aby ke srážkám vůbec nemuselo dojít, případně aby následkem srážky utrpěla co nejméně především posádka. Pokud jde však o bezpečnost chodců, jsou možnosti automobilek jen velice omezeny a většina nadějí dnes padá na bedra systémů jako AEB, které by měly v případě rizika srážky automobilu s chodcem automaticky začít brzdit a srážce tak buď úplně zamezit, nebo alespoň minimalizovat následky.
A právě minimalizací následků srážek automobilů s chodci se již před lety zabývali i britští konstruktéři automobilky Austin, kteří roku 1974 přivedli na svět experimentální vozidlo Austin 1300 SRV5, které bylo určeno právě k výzkumu a minimalizaci následků v případě těchto nehod. Protože jak zkrátka všichni víme, svět není dokonalý a nehody se stávají.
Bezpečnostní technologie navíc byly v sedmdesátých letech v módě a se zajímavou novinkou se snažil přijít téměř každý výrobce automobilů. Tento netradiční koncept postavený na konceptu Austinu 1300 je však skutečně výjimečný. Dalo by se totiž říci, že byl přímo konstruován k vrážení do lidí.
Model SRV5 byl totiž vybaven dvěma působivými inovacemi, z nichž na první pohled vidíme jen jednu. Tou je netradičně skloněná přední kapota, díky jejímuž designu měli být chodci zasaženi co nejníže do nohou, díky čemuž měli být následně hozeni na kapotu.
Většina automobilek přitom měla kapoty poměrně vysoké, což v případě nárazu do chodce znamenalo, že chodec padal směrem dopředu a vůz ho tak mnohdy ještě přejet a způsobit mu další vážná zranění.
Druhou výraznou inovaci můžeme vidět, pokud se na snímek zadíváme pozorněji. Vidíte ten zvláštní rám, který se táhne po obvodu kapotu a vpředu je na něm jakási guma? Tento "výmysl" měl hned dvě funkce: 1. změkčit náraz do nohou a 2. podstatně důležitější funkci - po nárazu se uvolnila pružina a mechanismus se zvedl, čímž kolem člověka na kapotě vytvořil jakousi ochranou klec.
Člověk tak byl relativně v bezpečí na kapotě a nehrozil jeho pád ani při prudkém brzdění. Jak poznamenává Jason Torchinsky z Jalopniku, který si této zvláštnosti všiml na Facebookové stránce Retro Automotive Concepts and Prototypes a později na něj upozornil, lidem na kapotě chybí k naprostému pohodlí snad už jen nějaký časopis ke čtení a dobrý nápoj.
Systém však měl i své nedostatky, jakými jsou například chybějící světlomety. Ty by se však jistě daly umístit na střechu a bylo by vystaráno. Pokud by se tento speciální testovací Austin dostal z pozice testovacího prototypu i do výroby, mohl sloužit například i ke komfortnímu cestování s tchyní.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?