Automatické myčky jsou velice komplexním a sofistikovaným druhem techniky, který je neustále vystaven prostředí, do kterého žádná technika zkrátka nepatří. Elektronika, které je v myčkách obrovské množství, svádí neustály souboj s vlhkostí, vodou, různými teplotami a chemií. Všechno přitom funguje zcela nezávisle a po člověku se požaduje pouze jediné: uposlechnout pár zcela primitivních instrukcí.
Návštěva automatických myček představuje vcelku rychlý způsob, jak svůj automobil zbavit nečistot s minimálním úsilím. Na trhu jich existuje hned několik, od starých průtahových, přes automatické kartáčové až po bezkontaktní, které jsou sice extrémně šetrné k laku, ovšem řada lidí pochybuje o jejich účinnosti.
Pokud však mají všechny myčky něco společného, pak je to několik instrukcí, které vás většinou vyzvou k zastavení na určitém místě. Následně několik senzorů zaměří váš vůz, myčka získá alespoň představu o jeho tvaru a pustí se do díla. Po celou tu dobu však musí být vůz zastaven, jinak riskujete jeho poškození.
O tom se na vlastní kůži proslavil neslavný hrdina tohoto videa, který po příjezdu do automatické myčky ignoroval blikající ukazatel STOP a pokusil se projet mezi rotujícími kartáči. To mu myčka nedovolila a zřejmě z bezpečnostních důvodů se automaticky zastavila. Řidič měl v tu chvíli šanci celé své jednání si rozmyslet a zajít například za obsluhou, se kterou mohl problém vyřešit. Místo toho se však rozhodl pro to nejhloupější možné řešení.
Navzdory neustále blikající značce STOP se totiž několikrát pokusil kartáči projet, přičemž během jeho posledního pokusu se kartáče zřejmě zasekly o nějakou část karoserie a v tu chvíli začalo být opravdu zle. Jak se totiž řidič pokoušel z myčky vycouvat, její rám se začal nebezpečně naklánět dozadu. To pokračovalo tak dlouho, dokud se celá konstrukce myčky na auto nezřítila.
Přesnou váhu konstrukce bohužel neznáme, ovšem vzhledem k několika výrazným pohybům tlumičů se dá mluvit o pár stovkách kilogramů. Horní část myčky naštěstí dopadla na zadní část vozidla, takže prostor posádky pravděpodobně zůstal nepoškozen. Video končí dříve, než vidíme vystupovat posádku vozu. Dá se však předpokládat, že vyvázla nezraněná a pouze v šoku.
Jedná se však o připomenutí, že následovat instrukce se jednoduše vyplatí - a to se nemusíme bavit jen o automatických myčkách. Pokud by se totiž řidič instrukcemi řídil, pravděpodobně by se vyhnul velice nepříjemnému zážitku, který ho zřejmě vyjde pořádně draho.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?