Automatické myčky jsou velice komplexním a sofistikovaným druhem techniky, který je neustále vystaven prostředí, do kterého žádná technika zkrátka nepatří. Elektronika, které je v myčkách obrovské množství, svádí neustály souboj s vlhkostí, vodou, různými teplotami a chemií. Všechno přitom funguje zcela nezávisle a po člověku se požaduje pouze jediné: uposlechnout pár zcela primitivních instrukcí.
Návštěva automatických myček představuje vcelku rychlý způsob, jak svůj automobil zbavit nečistot s minimálním úsilím. Na trhu jich existuje hned několik, od starých průtahových, přes automatické kartáčové až po bezkontaktní, které jsou sice extrémně šetrné k laku, ovšem řada lidí pochybuje o jejich účinnosti.
Pokud však mají všechny myčky něco společného, pak je to několik instrukcí, které vás většinou vyzvou k zastavení na určitém místě. Následně několik senzorů zaměří váš vůz, myčka získá alespoň představu o jeho tvaru a pustí se do díla. Po celou tu dobu však musí být vůz zastaven, jinak riskujete jeho poškození.
O tom se na vlastní kůži proslavil neslavný hrdina tohoto videa, který po příjezdu do automatické myčky ignoroval blikající ukazatel STOP a pokusil se projet mezi rotujícími kartáči. To mu myčka nedovolila a zřejmě z bezpečnostních důvodů se automaticky zastavila. Řidič měl v tu chvíli šanci celé své jednání si rozmyslet a zajít například za obsluhou, se kterou mohl problém vyřešit. Místo toho se však rozhodl pro to nejhloupější možné řešení.
Navzdory neustále blikající značce STOP se totiž několikrát pokusil kartáči projet, přičemž během jeho posledního pokusu se kartáče zřejmě zasekly o nějakou část karoserie a v tu chvíli začalo být opravdu zle. Jak se totiž řidič pokoušel z myčky vycouvat, její rám se začal nebezpečně naklánět dozadu. To pokračovalo tak dlouho, dokud se celá konstrukce myčky na auto nezřítila.
Přesnou váhu konstrukce bohužel neznáme, ovšem vzhledem k několika výrazným pohybům tlumičů se dá mluvit o pár stovkách kilogramů. Horní část myčky naštěstí dopadla na zadní část vozidla, takže prostor posádky pravděpodobně zůstal nepoškozen. Video končí dříve, než vidíme vystupovat posádku vozu. Dá se však předpokládat, že vyvázla nezraněná a pouze v šoku.
Jedná se však o připomenutí, že následovat instrukce se jednoduše vyplatí - a to se nemusíme bavit jen o automatických myčkách. Pokud by se totiž řidič instrukcemi řídil, pravděpodobně by se vyhnul velice nepříjemnému zážitku, který ho zřejmě vyjde pořádně draho.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.