Google se soustředí na vývoj autonomních vozidel skrze svou dceřinou společnost Waymo, která je se svým vývojem jednou z nejúspěšnějších na trhu. V brzké době však připravuje krok, který je ve světě samo-řiditelných automobilů něčím nevídaným. Na silnice se totiž chystá vypustit desítky tisíc autonomních Chryslerů Pacifica.
Waymo slaví se svými autonomními vozidly úspěchy, což je dobře vidět zejména ve městě Phoenix (stát Arizona), kde se jich v testovacím režimu prohání několik stovek. Podle posledních zpráv z webu CarScoops se však Waymo rozhodlo k masivnímu rozšíření vozového parku a u společnosti Fiat Chrysler Automobiles si objednalo 62 000 hybridních MPV Chrysler Pacifica. V současnosti jich přitom Waymo vlastnilo pouze 600.
Načasování není žádnou náhodou, neboť již dříve Waymo naznačilo, že chystá spuštění celosvětově první společnosti zaměřené na přepravu autonomními vozidly - a to již koncem tohoto roku. Waymo je navíc jedinou společností, která má v současnosti povolení provozovat plně autonomní vozidla dokonce i bez řidiče za volantem, který by zasáhl v případě krize. A právě to je jedním z největších příslibů k naplnění jejich slibů.
Arizonský dopravní úřad udělil povolení společnosti Waymo již v lednu tohoto roku a první fáze by měla být spuštěna v oblasti Phoenixu. Zákazníci by měli mít možnost si objednat autonomní taxík přímo prostřednictvím aplikace a výsledný účet by měl být podstatně nižší, než v případě společností jako Lyft či Uber, které stále spoléhají na řidiče za volantem.
John Krafcik, výkonný ředitel společnosti Waymo, ve svém prohlášení uvedl: „Cílem Waymo bylo již od prvního dne nabídnout nejpokročilejší systém řízení, který lidem poskytne technologii samo-řiditelných automobilů a současně udělá silnice bezpečnějšími." Později ještě ocenil prohlubující se spolupráci s automobilkou FCA, která podporuje rozšíření služeb autonomní přepravy a pomáhá Waymo v naplnění její mise.
Kromě oznámení obrovské objednávky však společnosti FCA a Waymo ještě potvrdili, že v současnosti jednají o možnosti zabudování technologie autonomního řízení společnosti Waymo do nových modelů vyráběných společností FCA. O detailech obě společnosti zatím mlčí, ovšem nabízí se i možnost, že by se propracované technologie autonomního řízení mohli dočkat i běžní zákazníci.
Sergio Marchionne, výkonný ředitel FCA, ve svém prohlášení uvedl, že FCA je odhodláno přinést svým zákazníkům technologii autonomního řízení v podobě, která je bezpečná, efektivní a hlavně realistická. Strategická partnerství, jako je například se společností Waymo, pak mají společnosti FCA pomáhat s inovacemi a zaváděním nejnovějších technologií.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?