Tragická nehoda autonomního vozidla Uber, která se odehrála minulý týden v arizonském městě Tempe, má pro Uber další následky. Po řadě otázek ze strany vyšetřovatelů i médií totiž přišla zpráva, podle Doug Ducey, které guvernér státu Arizona, nařídil úřadům, aby společnosti Uber odebrali licenci k testování autonomních vozidel na území tohoto státu.
Tragická dopravní nehoda z minulého týdne, během které autonomní Volvo XC90 společnosti Uber srazilo devětačtyřicetiletou ženu přecházející silnici, má pro Uber první oficiální následky.
Společnost už sice sama testy pozastavila, nicméně včera měla obdržet osobní dopis od guvernéra státu Arizona, kterým ji byla oficiálně odebrána licence k testování autonomních systémů. Kopii zprávy pak na svůj Twitter vystavila Bianca Buono, reportérka zpravodajské stanice 12 News.
NEW: In light of the fatal Uber crash in Tempe, Governor Ducey sends this letter to Uber ordering the company to suspend its testing of autonomous vehicles in Arizona indefinitely #12News pic.twitter.com/gO5BZB9P2e
— Bianca Buono (@BiancaBuono) 27. března 2018
Guvernér v dopise uvádí: „Video (havárie) na mě působí velice znepokojivě a zároveň ve mně vyvolalo řadu otázek ohledně schopnosti společnosti Uber pokračovat v testech na území Arizony," napsal Ducey předsedovi představenstva společnosti Uber, kterým je Dara Khosrowshahi.
Guvernér poznamenal, že havárie je „nesporným nesplněním" očekávání, podle kterých měla být veřejná bezpečnost nejvyšší prioritou pro testování autonomních vozidel. Ducey tak okamžitě nařídil státnímu oddělení dopravy, aby zastavilo povolení pro testování autonomních vozidel Uber na veřejných silnicích.
V závěru dopisu pak Ducey ostře dodal, že „Arizona nebude tolerovat nic jiného, než jednoznačný závazek k veřejné bezpečnosti."
Guvernérův příkaz tak přišel zanedlouho poté, co se k nehodě vynořila řada otázek ohledně bezpečnosti autonomních vozidel společnosti Uber. Web Jalopnik například poznamenal, že Uber nedávno snížil posádku autonomních vozidel ze dvou na jednoho člověka. Většina konkurenčních společností přitom stála nechává dohlížet na autonomní vozy dva "řidiče".
Uber přitom ani zdaleka neměl k podobnému kroku důvod, neboť na rozdíl od ostatních projektů s autonomním řízením, jako je například Google Waymo, potřebovaly autonomní vozy společnosti Uber zásah lidské posádky mnohem častěji.
Nařízení guvernéra Duceyho je tak velkým obratem v politice státu Arizona. Ještě v roce 2016 totiž Arizona aktivně zvala a vítala každého, kdo se sem s testy aktivních automobilů přesunul. Této štědrosti přitom v minulém roce využila poměrně velká skupina společností původem z Kalifornie, kde byly nedávno podmínky pro testování autonomních vozidel výrazně zpřísněny.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?