Snad každý fanoušek Mazdy napjatě čeká, jaké překvapení si pro nás tradiční japonský výrobce chystá na letošní autosalon v Tokiu. Ty nejdivočejší sny přitom slibují, že bychom se mohli dočkat přetavení konceptu RX-Vision v novou Mazdu RX-9.
Ohledně modelu RX-9 existují značně rozporuplné zprávy. Podle jedněch se má nová Mazda s rotačním motorem objevit již letos na autosalonu v Tokiu, ovšem ty druhé zpochybňují i samotný vývoj tohoto vozu. Kde je pravda se dozvíme až za pár měsíců.
Do té doby nás ale může těšit a uklidňovat nový patent Mazdy, který stavbě sportovního vozu skutečně nahrává. A podle obrysů karoserie i dveří z patentu by se dalo doufat, že nakonec půjde právě o RX-9.
O co tedy jde? O dveře sportovního vozu. Jejich design sice není ničím neobvyklým, ovšem jejich otvírání by mělo být. Nízké sportovní vozy totiž dle slov Mazdy mají problém s otvíráním dveří, neboť hrozí jejich poškození o vysoké chodníky. I proto mají exkluzivní sportovní automobily dveře výklopné nahoru - nejde jen o frajeřinu.
Mazda však nechce sahat k extrémům jaké využívají vozy MxLaren nebo Mercedes SLS AMG. Pokud by RX-9 skutečně šla do produkce, mělo by jít o dostupný vůz, což automaticky vyřazuje ze hry nákladné technologie, případně zcela nový vývoj něčeho "revolučního".
Mazda tak pro své dveře hledala něco, co by je udrželo v lehce vyšším úhlů nad zemí. Jako první většinu z nás napadají plynové vzpěry, ovšem ty jsou podle všeho příliš velké, těžké a nákladné. Druhou možností byla spirálová pružina, ovšem ani ta Mazdě nevyhovovala.
Nakonec se tedy Mazda rozhodla sáhnout po klasické torzní tyči, která by měla udržet dveře otevřené. A její návrh je vidět i na patentu.
Pokud se ale tyto dveře objeví na RX-9 bohužel netušíme. Nicméně stále tiše doufáme, že tento model od Mazdy spatříme již letos na autosalonu Tokio Motor Show, který se bude konat v říjnu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?