Snad každý fanoušek Mazdy napjatě čeká, jaké překvapení si pro nás tradiční japonský výrobce chystá na letošní autosalon v Tokiu. Ty nejdivočejší sny přitom slibují, že bychom se mohli dočkat přetavení konceptu RX-Vision v novou Mazdu RX-9.
Ohledně modelu RX-9 existují značně rozporuplné zprávy. Podle jedněch se má nová Mazda s rotačním motorem objevit již letos na autosalonu v Tokiu, ovšem ty druhé zpochybňují i samotný vývoj tohoto vozu. Kde je pravda se dozvíme až za pár měsíců.
Do té doby nás ale může těšit a uklidňovat nový patent Mazdy, který stavbě sportovního vozu skutečně nahrává. A podle obrysů karoserie i dveří z patentu by se dalo doufat, že nakonec půjde právě o RX-9.
O co tedy jde? O dveře sportovního vozu. Jejich design sice není ničím neobvyklým, ovšem jejich otvírání by mělo být. Nízké sportovní vozy totiž dle slov Mazdy mají problém s otvíráním dveří, neboť hrozí jejich poškození o vysoké chodníky. I proto mají exkluzivní sportovní automobily dveře výklopné nahoru - nejde jen o frajeřinu.
Mazda však nechce sahat k extrémům jaké využívají vozy MxLaren nebo Mercedes SLS AMG. Pokud by RX-9 skutečně šla do produkce, mělo by jít o dostupný vůz, což automaticky vyřazuje ze hry nákladné technologie, případně zcela nový vývoj něčeho "revolučního".
Mazda tak pro své dveře hledala něco, co by je udrželo v lehce vyšším úhlů nad zemí. Jako první většinu z nás napadají plynové vzpěry, ovšem ty jsou podle všeho příliš velké, těžké a nákladné. Druhou možností byla spirálová pružina, ovšem ani ta Mazdě nevyhovovala.
Nakonec se tedy Mazda rozhodla sáhnout po klasické torzní tyči, která by měla udržet dveře otevřené. A její návrh je vidět i na patentu.
Pokud se ale tyto dveře objeví na RX-9 bohužel netušíme. Nicméně stále tiše doufáme, že tento model od Mazdy spatříme již letos na autosalonu Tokio Motor Show, který se bude konat v říjnu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.