Snad každý fanoušek Mazdy napjatě čeká, jaké překvapení si pro nás tradiční japonský výrobce chystá na letošní autosalon v Tokiu. Ty nejdivočejší sny přitom slibují, že bychom se mohli dočkat přetavení konceptu RX-Vision v novou Mazdu RX-9.
Ohledně modelu RX-9 existují značně rozporuplné zprávy. Podle jedněch se má nová Mazda s rotačním motorem objevit již letos na autosalonu v Tokiu, ovšem ty druhé zpochybňují i samotný vývoj tohoto vozu. Kde je pravda se dozvíme až za pár měsíců.
Do té doby nás ale může těšit a uklidňovat nový patent Mazdy, který stavbě sportovního vozu skutečně nahrává. A podle obrysů karoserie i dveří z patentu by se dalo doufat, že nakonec půjde právě o RX-9.
O co tedy jde? O dveře sportovního vozu. Jejich design sice není ničím neobvyklým, ovšem jejich otvírání by mělo být. Nízké sportovní vozy totiž dle slov Mazdy mají problém s otvíráním dveří, neboť hrozí jejich poškození o vysoké chodníky. I proto mají exkluzivní sportovní automobily dveře výklopné nahoru - nejde jen o frajeřinu.
Mazda však nechce sahat k extrémům jaké využívají vozy MxLaren nebo Mercedes SLS AMG. Pokud by RX-9 skutečně šla do produkce, mělo by jít o dostupný vůz, což automaticky vyřazuje ze hry nákladné technologie, případně zcela nový vývoj něčeho "revolučního".
Mazda tak pro své dveře hledala něco, co by je udrželo v lehce vyšším úhlů nad zemí. Jako první většinu z nás napadají plynové vzpěry, ovšem ty jsou podle všeho příliš velké, těžké a nákladné. Druhou možností byla spirálová pružina, ovšem ani ta Mazdě nevyhovovala.
Nakonec se tedy Mazda rozhodla sáhnout po klasické torzní tyči, která by měla udržet dveře otevřené. A její návrh je vidět i na patentu.
Pokud se ale tyto dveře objeví na RX-9 bohužel netušíme. Nicméně stále tiše doufáme, že tento model od Mazdy spatříme již letos na autosalonu Tokio Motor Show, který se bude konat v říjnu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?