The Boring Company, jedna z mnoha společností ve které figuruje Elon Musk, si vzala za cíl zbavit centra měst automobilů a přepravovat automobily vysokou rychlostí v tunelovém systému pod zemí. Pro mnoho lidí zní tento plán neuvěřitelně, ovšem Elon Musek opět dokazuje, že ví co dělá.
Na videu, které umístil Elon Musk na Instagram, můžeme vidět výtah, který by měl podle plánů přepravovat automobily do podzemní sítě tunelů a poté zpět na povrch. Testu se, jak je z videa patrno, účastnil elektromobil Tesla Model S.
Celý plán se stavbou vysokorychlostních přepravních tunelů pod centrem měst je přitom jednoduchý. Pokud před sebou uvidíte zácpu, jednoduše zajedete na nejbližší výtah, ten vás i s automobilem přepraví na vysokorychlostní elektrické "sáně" a ty vás poté přepraví k jinému výtahu, blízko vaší cílové destinaci.
Testing The Boring Company car elevator
V současné době se vysokorychlostní tunel buduje a testuje pod Muskovou společností SpaceX v Hawthorne (Kalifornie), nicméně v brzké době by se měl objevit i v Los Angeles, kde se očekává propojení letiště LAX a čtvrtí Culver City, Santa Monica, Westwood a Sherman Oaks. Poté by měly následovat tunely i pod zbytkem Los Angeles.
Na celý projekt si však ještě pár let počkáme, neboť budování tunelů probíhá celkem pomalu. V současné době se hovoří o pouhých 92 metrech za týden, ovšem Elon Musk už se nechal slyšet, že by rád zvýšil rychlost razícího stroje na 1,6 kilometru za týden.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?