Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku? Na tuto otázku jsme vám nedávno dali odpověď, která možná leckoho překvapila. Experimentů s převodovkou je ale pochopitelně mnohem víc, většina z nich se přitom váže ke klasickému automatu.
Klasická automatická převodovka má obvykle volič, u nějž jsou vyobrazena písmenka P, R, N a D (někde se vyskytuje i písmeno S, značící velmi vzácně specifický režim pro jízdu na sněhu či ledu, ve většině případů ale sportovní režim). Ty značí jednotlivé režimy – D znamená drive, tedy jízdu vpředu, R znamená reverse, tedy zpátečku, N znamená neutrál a P značí uvedení skříně do parkovací polohy. A právě tato poloha se stala předmětem dnešního experimentu, který je výborně zdokumentovaný videem na serveru Youtube. Jeho tvůrcem pak je opět kanál AutoVlog.
Ten před časem vypustil již video, co se stane, pokud v plné rychlosti zařadíte na automatu zpátečku. Kromě aktivace parkovací kamery se ale nestalo vůbec nic. Automobil dále pokračoval v jízdě konstantní rychlostí. Uvést automat v útrobách Fordu Fusion do parkovacího režimu je pak dalším logickým krokem v testování, co všechno převodovka provede. Na rozdíl od onoho zařazení zpátečky probíhal tento test mimo silnici s hlavním provozem.
Fusion se rozjel na asi 105 km/h, přičemž v tu chvíli posunul autor videa automat do parkovací polohy. A podobně jako v případě zpátečky se na první pohled vůbec nic nestalo! Auto pokračovalo dále. Při detailnějším prozkoumání jde ale zaslechnout docela zlověstné zaskřípání. Navíc je převodovku docela těžké následně vrátit zpět do režimu drive. Nicméně, chování auta se ani po několikanásobném zařazení parkovacího režimu nikterak nezměnilo. Otázkou ale zůstává, jak by se v takovém případě zachovalo auto, které je starší než Ford Fusion.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?