Není žádným tajemstvím, že chystaná ostrá verze BMW M5 nové generace bude čtyřkolkou. Mnozí fandové značky jsou ostře proti a možná z toho důvodu si výrobce připravil jednou velkou vychytávku.
Bohužel, jak se poslední dobou ukazuje, ani u BMW už nehraje tak významnou roli pohon zadních kol. Zákazníci čím dál časteji sahají po verzích se systémem xDrive. Mnohdy je to jen proto, aby se posádka cítila bezpečněji, což je ale ve výsledku trošku nemysl. Čtyřkolka totiž nedokáže obelhat fyziku stejnou měrou, jako zadokolka.
Jenže BMW své zákazníky poslouchá a tak nová M5 například nebude nabízena s manuální převodovkou! Společně s tím zmizní také zadní pohon, i když... Nová zpráva naznačuje, že tahle verze dostane speciální tlačítko. Díky němu půjde deaktivovat pohon všech kol a z M5 se stane čistá zadokolka!
Systém zkrátka po jeho stisknutí rozepne mezinápravovou spojku a rázem si bude moci řidič užívat klasické výhody náhonu na zadek. Je sice jasné, že celková hmotnost v tu chvíli bude stále stejná a je otázkou, do jaké míry bude eMko čistou zadokolkou. Něco podobného ovšem můžeme vídat také u pohonu všech kol xDrive.
A co se vlastně má nacházet pod kapotou žhavé pětkové novinky? Podle dosavadních zpráv má jít o dvěma turby přeplňovaný benzinový osmiválec s objemem 4,4 litru. Ten nabídne výkon okolo 600 koní, točivý moment pak dosáhne 700 Nm. Díky tomu se nejspíše mají budoucí majitelé na co těšit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?