Italské Maserati má obrovský problém se svými modely Ghibli a Quattroporte. Týká se to verzí pro Ameriku a vše spočívá v hrozbě náhlého zablokování kol.
Celkem musí být svoláno 326 kusů, přičemž se jedná o verze pro rok 2017. Podrobnější popis hovoří o kusech vyrobených od letošního 1. července do 12. října. A kde je vlastně konkrétní závada? Vše má podle výrobce na svědomí matice na zadním diferenciálu.
Ta nemusí být řádně dotažena a v případě jejího uvolnění může dojít k zablokování zadních kol. Co to může mít za následek, asi není potřeba dodávat. Náhlý přetáčivý smyk by asi žádný majitel Maserati jistě nepřál prožít.
Naštěstí se dá všemu předejít. Závadu lze podle mluvčího značky poznat tak, že v kabině je vyšší hluk od podvozku, volant může vibrovat a lehce se změní jízdní vlastnosti. Zatím navíc nejsou zprávy o tom, že by se problém týkal také verzí pro Evropu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?