Americká automobilka Tesla Motors má za letošek tolik problémů, že se nejden člověk diví, jak vlastně může být tak moc úspěšná. Nejnovější potíže jí dělají adaptéry na nabíjení vozidel.
U nich hrozí, že se při nabíjení vozu mohou přehřát a naprosto roztavit. To může vést k dalším nepříjemným důsledkům. Po zjistění, že nabíjecí adaptéry mohou změnit svůj tvar na malou louži roztavených plastů, byla okamžitě spuštěna servisní akce.
Ta se týká 7 tisíc nabíjecích adaptérů, a to ve třech různých verzích. S celým problémem jsou spojeny již dva incidenty, které nahlásili zákazníci značky. Důležitou zprávou je, že samotný adaptér vlastně nepatří k standardní výbavě auta. Jedná se o typ příplatkové výbavy.
Doufejme, že Tesla na všem zapracuje a nic takového se již nebude opakovat. Za letošní rok totiž měla nespočet svolávaček. Jednou ji trápily dveře u Modelu X, podruhé třetí zadní řada sedadel u Model S. A to nemluvíme o tom, že značka nestíhá pokrýt servis svých aut v USA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?