Když otevřete nějakou statistiku poruchovosti, často mezi odpadlíky najdete vozy francouzské, italské a jihokorejské výroby. Naopak nahoře se drží Němci a Japonci. O to zajímavěji vypadají závěry statistiky společnosti Autodata, poskytující informace o tom, jaká auta nejčastěji navštěvují servis.
Jeden špatný vtip říká zhruba následující: „Fordem tam, vlakem zpátky“. Narážku některých rádoby vtipálků se modrý ovál snaží stále více či méně úspěšně bořit, a to prostřednictvím nejrůznějších statistik spolehlivosti. Z tohoto úhlu pohledu asi vedení automobilky nebude příliš nadšeno posledními výsledky společnosti Autodata (které cituje magazín Carscoops). Ta poskytuje online technické informace o trhu s automobilovým příslušenstvím, díly a doplňky. Zároveň má také diagnostické a opravárenské produkty, které jsou využívány velkými firmami i malými dílnami. Jen v Británii tuto službu za posledních 12 měsíců využilo na 67 procent nezávislých servisů. To poskytuje zajímavá data a statistiky. Tou poslední je například otázka, jaká vozidla se za uplynulý rok v servisech objevovala nejčastěji.
Asi jste si z úvodu vyvodili, že výsledky statistiky nebudou nejlichotivější pro Ford. Na prvním místě žebříčku je totiž druhá generace Focusu, vyráběná mezi lety 2004 a 2011. Stranou ale nezůstala ani přímá konkurence kompaktního Fordu. Hned za ním totiž skončil Opel Astra H, rok výroby 2004 až 2013, sedmé místo pak patří pátému vydání Volkswagenu Golf z let 2003 až 2008. Prapor nižší střední třídy „drží“ dále Peugeot 307, v první dvacítce pak možná trochu překvapivě najdeme také Nissan Qashqai první generace a Renault Mégane. Ušetřeny ale nezůstaly ani modely prémiových značek – na devátém místě je BMW řady 3 E90, ve dvacítce pak nalezneme i Audi Q3. Docela propadákem skončilo vyhodnocení nasbíraných informací pro Volkswagen, vedle Golfu jsou v TOP 20 i Passat a Polo.
TOP 10 aut, která se nejčastěji objevují v servisech (rok 2016)
1. Ford Focus (2004 - 2011) 2. Opel Astra H (2004 - 2013) 3. Peugeot 206 (1998 - 2009) 4. Ford Transit (2006 - současnost) 5. Opel Corsa D (2006 - 2014) 6. Volkswagen Transporter T5 (2003 - 2015) 7. Volkswagen Golf V (2003 - 2008) 8. Peugeot 307 (2001 - 2008) 9. BMW řady 3 E90 (2005 - 2014) 10. Renault Clio (1998 - 2012)Na druhou stranu je nutné podotknout, že data vycházejí čistě z britských servisů, to znamená relativně omezeného pole působnosti. Focus však tuto „anketu“ nevyhrál poprvé, což ale může být dáno i vysokou popularitou vozu napříč jeho generacemi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?