Nová generace Audi A8 se pomalu odhaluje celému světu, o čemž svědčí nedávno odhalené fotk interiéru. Koncem minulého týdne se pak na svět dostala první podstatnější zpráva, která hovoří o podvozku novinky s osmičkou ve znaku.
Nová generace Audi A8 chce totiž dostihnout v oblasti komfortu krále třídy, kterým byl jednu dobu Mercedes-Benz třídy S. Nově je jím podle některých BMW řady 7, ale souboj neutichá a i Mercedes pracuje na vývoji vylepšeného eSka.
Audi má nabídnout novou technologii podvozku, jenž bude využívat adaptivní tlumiče. Společně s tím dorazí překalibrovaný elektrický posilovač řízení. Ten má přispět ke snížený spotřeby paliva a řidiči poskytnou lepší zážitky z řízení, čemuž má pomoci právě i nový podvozek.
Audi přitom vždy razila cestu tvrdšíhi nastavení podvozku, což se pak někdy nevyplácelo. Právě model A8 je stvořen pro extra dlouhé přesuny po dálnicích a ve srovnání s plavným Mercedesem třídy S působila áosmička jako tvrďák. Co na tom, že na okresce jste s A8 onomu Sku ujeli, když na dálnici se posádka Audi cítila o poznání tvrději.
Po uvedení nového a měkčího podvozku se tohle řešení časem dostane i do menších modelů A3 a A1. Sportovnější verze S a RS by pak měli díky novému posilovači nabídnout slovy Audi "bezkonkureční jízdní zážitky", takže uvidíme, jaká bude výsledná realita.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?