Také jste si všimli toho, že v posledních letech ubývá počet nových automobilů s hydraulickým posilovačem řízení? O to víc překvapí, že Ford jde proti trendu a nenechal se strhnout davem.
O elektrickém posilovači řízení se většinu píše, že řidiči nepředává tolik informací, protože elektřina jednoduše odebere část citu ve volantu a odezva od předních kol je někdy tragická. Přitom má vše na svědomí snaha o nejnižší spotřebu, čímž se mimo jiné automobilky snaží dosáhnout instalací "elektriky".
Americký Ford si toho je taktéž vědom a řekl jedno velké dost. Pro novou generaci modelu GT přichystal klasický hydraulický posilovač. Ptáte se, jak je to možné? Kromě toho, že vůz má být stvořen pro opravdové závodní nadšence, je tu také fakt, že hydraulika pomohla srazit samotnou hmotnost auta.
Systém totiž nepotřebuje žádné elektromotory, nýbrž využije čerpadla, které pohání i hydraulické ovládání zadního křídla a zadního odpružení. Na vše je použit jeden systém, což zajišťuje nižší hmotnost a slibuje vynikající odezvu ve volantu.
Pro připomentí, pod kapotou nového GT pracuje 3,5litrový šestiválec se dvěma turby o výkonu přes 600 koní a točivým momentem lehce přes 700 Nm. Výkon pak půjde mezi přední a zadní nápravu v poměru 43:57.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?