Považovali jste celosvětový problém s airbagy firmy Takata za ten největší v dějinách automobilismu? Pak ho možná trumfne nový případ, týkající se firmy ARC.
Ta pochází z Kanady a nyní se přišlo na to, že do servisů musí být svoláno několik milionů aut. Na vše přišel americký úřad NHTSA, který zjistil, že airbagy od této společnosti mohou svou posádku i zabít.
Jejich aktivace může proběhnout příliš velkou silou, což udělá z airbagu smrtící projektil. Svůj podíl má tenhle problém na smrti řidiče vozu Hyundai Elantra, který s vozem havaroval a airbag řidiče explodoval příliš velkou silou, což způsobilo umrtí.
Ve výsledku se pak přišlo na to, že do servisů musí zajet na osm milionů aut, všechny prodávané na trhu v USA. Konkrétně se jedná o vozy značek General Motors, Hyundai, Kia a Chrysler. Může se však stát, že do seznamu přibudou další výrobci, jenž airbagy odebírali.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?