Považovali jste celosvětový problém s airbagy firmy Takata za ten největší v dějinách automobilismu? Pak ho možná trumfne nový případ, týkající se firmy ARC.
Ta pochází z Kanady a nyní se přišlo na to, že do servisů musí být svoláno několik milionů aut. Na vše přišel americký úřad NHTSA, který zjistil, že airbagy od této společnosti mohou svou posádku i zabít.
Jejich aktivace může proběhnout příliš velkou silou, což udělá z airbagu smrtící projektil. Svůj podíl má tenhle problém na smrti řidiče vozu Hyundai Elantra, který s vozem havaroval a airbag řidiče explodoval příliš velkou silou, což způsobilo umrtí.
Ve výsledku se pak přišlo na to, že do servisů musí zajet na osm milionů aut, všechny prodávané na trhu v USA. Konkrétně se jedná o vozy značek General Motors, Hyundai, Kia a Chrysler. Může se však stát, že do seznamu přibudou další výrobci, jenž airbagy odebírali.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.