Kauza Dieselgate nepochybně otřásla celým koncernem VW, ale i tak se objevují nové zprávy, že naftovým motorům nejspíše neodzvonilo.
Podle zahraničního zdroje Car & Driver totiž Audi v následujících měsících představí nový naftový osmiválec. Ten by se měl poprvé objevit pod kapotou nové generace vlajkové lodi A8, kde nahradní stávající jednotku 4,2 TDI V8.
Vyprodukovat má více než 400 koňských, což je o něco víc, než současný motor. Ten totiž nabízí o dvacet koní méně. Bez ohledu na konečná čísla, nová A8 V8 TDI by měla umět zrychlit z nuly na stovku za přibližně čtyři sekundy.
Po svém debutu v modelu A8 se má nový naftový motor dostat do celé řady různých modelů, včetně Audi Q7, Porsche Panamera a dokonce i pod kapotu Bentley Continental GT.
Kromě nového motoru V8, společnost se očekává, že představí biturbo 3,0-litrový V6 TDI s elektrickým kompresorem. Motor byl zobrazilo v konceptu RS5 TDI , kde vyráběl 380 koní a 553 lb-ft točivého momentu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?