Kauza Dieselgate nepochybně otřásla celým koncernem VW, ale i tak se objevují nové zprávy, že naftovým motorům nejspíše neodzvonilo.
Podle zahraničního zdroje Car & Driver totiž Audi v následujících měsících představí nový naftový osmiválec. Ten by se měl poprvé objevit pod kapotou nové generace vlajkové lodi A8, kde nahradní stávající jednotku 4,2 TDI V8.
Vyprodukovat má více než 400 koňských, což je o něco víc, než současný motor. Ten totiž nabízí o dvacet koní méně. Bez ohledu na konečná čísla, nová A8 V8 TDI by měla umět zrychlit z nuly na stovku za přibližně čtyři sekundy.
Po svém debutu v modelu A8 se má nový naftový motor dostat do celé řady různých modelů, včetně Audi Q7, Porsche Panamera a dokonce i pod kapotu Bentley Continental GT.
Kromě nového motoru V8, společnost se očekává, že představí biturbo 3,0-litrový V6 TDI s elektrickým kompresorem. Motor byl zobrazilo v konceptu RS5 TDI , kde vyráběl 380 koní a 553 lb-ft točivého momentu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?