Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio se představila VIP společnosti koncem června ve znovuotevřeném muzeu italské automobilky. Veřejnost se dočkala až o tři měsíce později na frankfurtském autosalonu. Ovšem stále čekáme na premiéru Giulie v civilním provedení a takovou kompenzací za čekání může být uniknuvší část motorové palety modelové řady Giulia.
S touto informací přišel dnes italský server Auto Italia Evolution, který zveřejnil snímek s neúplným seznamem motorizací civilní Giulie. Pochopitelně není to prozatím oficiálně potvrzené, ale znáte to – Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. Pokud se zmíněný seznam zakládá na pravdě, zaslouží si Alfa Romeo pochvalu, neboť všechny motorizace mají obsah dva litry a více. I když je taky velmi pravděpodobné, že později dorazí i menší benzínové i dieselové motory, například nějaká čtrnáctistovka nebo šestnáctistovka.
Vezmeme-li to postupně dle seznamu, na začátku je vznětový agregát 2,2 JTDM s výkonem 150 koní, ke kterému si bude možné objednat šestistupňovou manuální (MTX) nebo osmistupňovou automatickou (ATX) převodovku a standardem bude pohon zadních kol. Stejnou motorizaci si lze vybrat i s výkonem 180 nebo 210 koní. U obou verzí je v nabídce šestistupňový manuál i osmistupňový automat. Slabší provedení bude výhradně s poháněnou zadní nápravou, kdežto nejsilnější 2,2 JTDM nabídne pohon všech čtyř kol.
K Alfě Romeo patří samozřejmě benzínové motory, konkrétně u Giulie bude k mání 2,0 GME (Global Medium Engine – motor z nové globální rodiny FCA) o výkonu 200, 250 či 280 koní. Všechny verze budou spjaty pouze s osmistupňovým automatem. Nejslabší provedení bude mít pohon zadních kol, 250końová varianta nabídne jenom pohon všech čtyř kol a u nejsilnější bude možné si vybrat pohon zadních nebo všech čtyř kol.
Pochopitelně se vyskytuje na seznamu také výkonná Giulia Q, a to ve třech specifikacích. Je jasné, že všechny budou mít pod kapotou 2,9litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec. První verze bude disponovat výkonem 510 koní, sedmistupňovou převodovkou DCT a pohonem zadních kol. Druhá v pořadí nabídne totožný výkon, ale také šestistupňový manuál, jenž bude přenášet veškerou sílu na zadní nápravu. Poslední variace se pochlubí výkonem 490 koní, osmistupňovou automatickou převodovkou a opět pohonem zadních kol. Nutno říci, že zveřejněné motorizace jsou velmi zajímavé. Teď však se ještě naskýtá otázka, kdy dojde k premiéře civilní Giulie…
Zdroj: autoitaliaevolution.it
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?