Kdo by při uvedení prvního Loganu v roce 2004 řekl, že za několik málo let bude mít Dacia multimediální systém, pohon všech kol, maloobjemový motor s turbodmychadlem nebo dokonce tempomat, byl by považován za blázna. Léta následující nicméně tyto prvky naprosto zastíní.
Generální manažer Dacie Nicolas Maure v rozhovoru pro portál Economia naznačil, že se automobilka chystá najmout nové inženýry, jejichž polem působnosti budou hybridní technologie a autonomní řízení.
„V Rumunsku budeme pokračovat ve vývoji běžných a osvědčených technologií. Z mechanických dílů se nicméně přesuneme i do doposud neprobádaných vod, mezi něž patří navigace s připojením na internet nebo hybridní systém, který by nás mohl přivést k vytvoření prvního autonomního vozidla,“ řekl Maure.
Pokud jde o nové pracovní síly, zatím se hovoří o 120 mladých inženýrech pro továrnu v Mioveni a nově vybudované technologické centrum Renaultu v Rumunsku. Dalších 270 studentů by se údajně mělo postarat o lepší prodejní image značky. Otázkou však zůstává, jak se podobné investice odrazí v celkové ceně jednotlivých modelů.
Připomeňme, že Renault koupil Dacii před šestnácti lety a už koncem devadesátých let začal pracovat na levném sedanu s kódovým označením X90. Z něj se v roce 2004 vyklubala první generace Loganu, kterou nedlouho potom následovalo kombi Logan MCV a hatchback Sandero. Všechny tři modely prošly generační obměnou v roce 2012, kdy už byl na trhu bestseller značky, SUV Duster. Současnou paletu, jíž se i díky nízkým cenám loni prodalo 511 000 kusů, tvoří ještě MPV Lodgy a MPV, respektive dodávka Dokker.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?