Kauza Dieselgate je všem našim čtenářům dnes již notoricky známá, zatím se ale týkala jen jednotek s kódovým označením EA 189. Americká agentura EPA však dnes přišla s obviněním, že podvodný software mají i třílitrové šestiválce TDI.
Jen v Americe by tato jednotka měla být namontována do útrob více než deseti tisíc automobilů včetně Porsche Cayenne modelového roku 2015, Volkswagenu Touareg modelového roku 2014 a Audi A6, A7 Sportback, A8 a Q5 modelového roku 2016. Pokud by se podezření potvrdilo, určitě by ale nešlo jen o auta na americkém trhu.
Podobně jako v případě dvoulitrový čtyřválců jde o nelegální software, který dokáže snížit vypouštěné emise NOx během testů tak, aby auto bez problémů prošlo předepsanými limity. V reálném provozu jsou ale ty stejné hodnoty až devítinásobně vyšší.
Volkswagen samotný ale zatím vinu popírá a slíbil, že bude s agenturou EPA plně spolupracovat na objasnění celého případu. Už teď je ale jasné, že důvěra zákazníků po tomto skandálu ještě klesne a prodeje se mohou začít výrazně propadat. Pokud se navíc povede prokázat přítomnost softwaru také u třílitrového šestiválce, navýší se již tak obrovská pokuta v řádech stovek milionů až miliard amerických dolarů.
Na závěr vyvstává otázka, kam až může celá kauza zajít, kolik ještě motorů mohlo podvádět při emisních testech. S novým odhalením se totiž rozhodně nezdá, že by motory série EA 189 byly jediné s nelegálními součástkami. A co ostatní automobilky, kdy těm prokáží podobné podvody, protože Volkswagen v tomhle rozhodně není sám… Otázek je mnoho, na odpovědi si ale budeme muset počkat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?