Japonský automobilový svátek, tokijský autosalon, se nezadržitelně blíží. Automobilky se tak předhání v tom, kdo předvede více novinek. To platí dvojnásob pro automobilky ze Země vycházejícího slunce.
Automobilka Lexus před nedávnem vypustila do svět nový snímek, který zachycuje ostře řezaný přední světlomet z nově připravovaného konceptu. Ostatně, můžete si přečíst náš předchozí článek, zabývající se vydáním tohoto snínmku.
Australský magazín Motoring přichází s novou spekulací. Je údajně vysoce pravděpodobné, že japonský konkurent BMW řady 7 a Mercedesu třídy S bude vybaven pohonem všech kol.
Stále se ale jedná o pouhou spekulaci. Lexus prozatím v podstatě nic nepotvrdil a kolem nového konceptu stále dosti mlží. Jisté vlastně není ani to, že koncept bude opravdu představovat novou generaci vlajkové lodě LS FCV , nebo že se pod kapotou bude ukrývat šestiválcové véčko s výkonem 460 koňských sil a elektrickým pomocníkem, díky kterému by měl vůz dosahovat kombinovaného výkonu 530 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.