Japonský automobilový svátek, tokijský autosalon, se nezadržitelně blíží. Automobilky se tak předhání v tom, kdo předvede více novinek. To platí dvojnásob pro automobilky ze Země vycházejícího slunce.
Automobilka Lexus před nedávnem vypustila do svět nový snímek, který zachycuje ostře řezaný přední světlomet z nově připravovaného konceptu. Ostatně, můžete si přečíst náš předchozí článek, zabývající se vydáním tohoto snínmku.
Australský magazín Motoring přichází s novou spekulací. Je údajně vysoce pravděpodobné, že japonský konkurent BMW řady 7 a Mercedesu třídy S bude vybaven pohonem všech kol.
Stále se ale jedná o pouhou spekulaci. Lexus prozatím v podstatě nic nepotvrdil a kolem nového konceptu stále dosti mlží. Jisté vlastně není ani to, že koncept bude opravdu představovat novou generaci vlajkové lodě LS FCV , nebo že se pod kapotou bude ukrývat šestiválcové véčko s výkonem 460 koňských sil a elektrickým pomocníkem, díky kterému by měl vůz dosahovat kombinovaného výkonu 530 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?