Japonský automobilový svátek, tokijský autosalon, se nezadržitelně blíží. Automobilky se tak předhání v tom, kdo předvede více novinek. To platí dvojnásob pro automobilky ze Země vycházejícího slunce.
Automobilka Lexus před nedávnem vypustila do svět nový snímek, který zachycuje ostře řezaný přední světlomet z nově připravovaného konceptu. Ostatně, můžete si přečíst náš předchozí článek, zabývající se vydáním tohoto snínmku.
Australský magazín Motoring přichází s novou spekulací. Je údajně vysoce pravděpodobné, že japonský konkurent BMW řady 7 a Mercedesu třídy S bude vybaven pohonem všech kol.
Stále se ale jedná o pouhou spekulaci. Lexus prozatím v podstatě nic nepotvrdil a kolem nového konceptu stále dosti mlží. Jisté vlastně není ani to, že koncept bude opravdu představovat novou generaci vlajkové lodě LS FCV , nebo že se pod kapotou bude ukrývat šestiválcové véčko s výkonem 460 koňských sil a elektrickým pomocníkem, díky kterému by měl vůz dosahovat kombinovaného výkonu 530 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.