Německý Volkswagen touhle zprávou nepotěší některé své fanoušky, protože na letošním autosalonu ve Frankfurtu řekl podrobnosti o vývoji 10-stupňové převodovky DSG.
Oficiálně tam totiž VW řekl, že definitivně končí s vývojem této dvouspojkové převodovky. Kdo by se ptal co je důvodem, tak je to celkem jednoduché. Vývoj tak složité převodovky je zkrátka moc drahý a technicky náročný. VW si prostě ukousl velké sousto a po delší době zjistil, že její vývoj by se nevyplatil.
Díky tomu hodlá své priority soustředit na jiná místa a mírně řečeno nestojí o prvenství v oboru premiéry první převodovky s deseti rychlostními stupni. Samozřejmě, že současný automat DSG se dočká ještě několika vylepšení, ale s deseti stupni u něj nikdy počítat nemůžeme.
Ostatně, na trhu se má časem objevit hned několik vozů, jenž takový automat nabídnou. Jde především o auta z koncernu GM a Hyundai. My jen doufáme, že sladění automatu s motory bude co nejlepší, protože jak se poslední dobou ukazuje, ne vždy se to výrobcům povede...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?