Tohle už zavání masochizmem. Brát těmhle sporťákům šestiválce by mělo být trestné. Přesto máme naději, že to ve výsledku tak špatné nebude.
Downsizing je všude přijatelný, u sportovních aut s bohatou historií a těch, která patří k těm nejlepším ve svých kategorií, ho asi nikdy neodpustíme. Přesto nám nakonec nikdy nezbyde nic jiného, než na tuhle „hru“ přistoupit. Nesmyslné snižování objemů a snižování papírové spotřeby, krade ze světa automobilizmu to nejlepší.
Porsche dřív nebo později muselo také přistoupit na ekoterorismus z Bruselu. Cayman a Boxster si do budoucna vystačí jen se čtyřválci. Vyjma verze GT4, která si, jak pevně věříme, udrží „to správné srdce“.
Čtyřválcové motory budou dva. Jeden s objemem 2,0 litru a druhý dvou a půl litr. Výkony začnou na hodnotě kolem 250 koní a nejsilnější verze bude disponovat stádem 370 koní. To už není tak daleko k hodnotě jakou disponuje nejsilnější čtyřválec, tedy ten v Mercedesu A45 AMG (381 koní).
Zatímco základní verze Caymanu a Boxsteru budou mít „jen“ něco kolem 250 koní, verze S už naservíruje minimálně 300 kobyl. Nevětší stádo koní bude dolováno z dvou a půl litru pro verzi GTS. Obě motorizace budou disponovat jedním turbodmychadlem, které „stačí, protože tlačí“. Gradace výkonu, jako u atmosférických šestiválců čekat nemůžeme. I tak ale hra s hrnky není až tak velkou tragédií.
Krom nižší hmotnosti, přináší i velmi vítanou „uživatelskou přívětivost“. Ta je v poslední době velmi vítaná. Ti co na takové auta mají, nejsou v drtivé většině zarytí petrolheadi a tak jsou rádi, že „to táhne od spodu“. Věříme, že Porsche neumí postavit špatný motor a i tahle čtyřválcová dvojka bude stát za to.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?