Tohle už zavání masochizmem. Brát těmhle sporťákům šestiválce by mělo být trestné. Přesto máme naději, že to ve výsledku tak špatné nebude.
Downsizing je všude přijatelný, u sportovních aut s bohatou historií a těch, která patří k těm nejlepším ve svých kategorií, ho asi nikdy neodpustíme. Přesto nám nakonec nikdy nezbyde nic jiného, než na tuhle „hru“ přistoupit. Nesmyslné snižování objemů a snižování papírové spotřeby, krade ze světa automobilizmu to nejlepší.
Porsche dřív nebo později muselo také přistoupit na ekoterorismus z Bruselu. Cayman a Boxster si do budoucna vystačí jen se čtyřválci. Vyjma verze GT4, která si, jak pevně věříme, udrží „to správné srdce“.
Čtyřválcové motory budou dva. Jeden s objemem 2,0 litru a druhý dvou a půl litr. Výkony začnou na hodnotě kolem 250 koní a nejsilnější verze bude disponovat stádem 370 koní. To už není tak daleko k hodnotě jakou disponuje nejsilnější čtyřválec, tedy ten v Mercedesu A45 AMG (381 koní).
Zatímco základní verze Caymanu a Boxsteru budou mít „jen“ něco kolem 250 koní, verze S už naservíruje minimálně 300 kobyl. Nevětší stádo koní bude dolováno z dvou a půl litru pro verzi GTS. Obě motorizace budou disponovat jedním turbodmychadlem, které „stačí, protože tlačí“. Gradace výkonu, jako u atmosférických šestiválců čekat nemůžeme. I tak ale hra s hrnky není až tak velkou tragédií.
Krom nižší hmotnosti, přináší i velmi vítanou „uživatelskou přívětivost“. Ta je v poslední době velmi vítaná. Ti co na takové auta mají, nejsou v drtivé většině zarytí petrolheadi a tak jsou rádi, že „to táhne od spodu“. Věříme, že Porsche neumí postavit špatný motor a i tahle čtyřválcová dvojka bude stát za to.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?