Prokletý downsizing opět řádí, obětí je Porsche

Porsche Cayman
Porsche Cayman, foto: Porsche
ar2 8. srpna 2015 12:45
Sdílej:

Tohle už zavání masochizmem. Brát těmhle sporťákům šestiválce by mělo být trestné. Přesto máme naději, že to ve výsledku tak špatné nebude.

Downsizing je všude přijatelný, u sportovních aut s bohatou historií a těch, která patří k těm nejlepším ve svých kategorií, ho asi nikdy neodpustíme. Přesto nám nakonec nikdy nezbyde nic jiného, než na tuhle „hru“ přistoupit. Nesmyslné snižování objemů a snižování papírové spotřeby, krade ze světa automobilizmu to nejlepší.

Porsche dřív nebo později muselo také přistoupit na ekoterorismus z Bruselu. Cayman a Boxster si do budoucna vystačí jen se čtyřválci. Vyjma verze GT4, která si, jak pevně věříme, udrží „to správné srdce“.

Čtyřválcové motory budou dva. Jeden s objemem 2,0 litru a druhý dvou a půl litr. Výkony začnou na hodnotě kolem 250 koní a nejsilnější verze bude disponovat stádem 370 koní. To už není tak daleko k hodnotě jakou disponuje nejsilnější čtyřválec, tedy ten v Mercedesu A45 AMG (381 koní).

Zatímco základní verze Caymanu a Boxsteru budou mít „jen“ něco kolem 250 koní, verze S už naservíruje minimálně 300 kobyl. Nevětší stádo koní bude dolováno z dvou a půl litru pro verzi GTS. Obě motorizace budou disponovat jedním turbodmychadlem, které „stačí, protože tlačí“. Gradace výkonu, jako u atmosférických šestiválců čekat nemůžeme. I tak ale hra s hrnky není až tak velkou tragédií.

Krom nižší hmotnosti, přináší i velmi vítanou „uživatelskou přívětivost“. Ta je v poslední době velmi vítaná. Ti co na takové auta mají, nejsou v drtivé většině zarytí petrolheadi a tak jsou rádi, že „to táhne od spodu“. Věříme, že Porsche neumí postavit špatný motor a i tahle čtyřválcová dvojka bude stát za to.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.