BAC Mono patří mezi nejrychlejší otevřený sportovní vůz s povolením k silničnímu provozu. Pro rok 2016 dostane nový čtyřválcový motor, který má o celých 25 koní více než jeho předchůdce.
BAC je malá automobilka vyrábějící sportovní automobily, kterých je po celých britských ostrovech stejně tolik, jako ilegálních přistěhovalců. BAC, ale není docela obyčejná automobilka. Na rozdíl od většiny britských výrobců, se BAC nenechává inspirovat přírodou, ale budoucností a robotikou. To je ale patrné hned při prvním pohledu na supersport Mono, který pochází právě z dílen BAC, které se nachází v anglickém Liverpoolu.
Mono je poháněno 2,3 litrovým čtyřválcem Ford Duratec, který byl vyladěn samotným Cosworthem na výkon 285 koňských sil. Mono pro rok 2016 dostane zcela nový motor. Jedná se o nový čtyřválec s objemem 2,5 litru a výkonem 305 koní. Staré Mono dokázalo zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,6 vteřiny a hodnota maximální rychlost dosahovala 274 km/h. Díky 25 koním na víc, se tedy dá předpokládat, že novinka tyto čísla dokáže překonat.
V následujícím videu si můžete prohlédnout, jak se nové Mono představilo světu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde dokázalo protnout cílovou pásku tradičního závodu do vrchu za skvělých 47,9 vteřiny.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?