Zvuk Lamborghini Huracán sice nepatří mezi žádné umíráčky, slovinská společnost Akrapovič si ale řekla, že je ještě co vylepšit a připravila si pro toto italské superauto zcela nový výfukový systém.
V roce 1990 se americká sonda Magellan dostala na oběžnou dráhu kolem planety Venuše a zahájila její detailní radarové mapování. To je sice informace zajímavá, ale pro milovníka rychlých kol zcela irelevantní. To důležitější co se v roce 1990 stalo, bylo založení slovinské společnosti Akrapovič. Ta se zabývá výrobou výfukových systémů a to primárně pro motocykly.
Automobiloví fajnšmekři ale jistě vědí, že je to právě Akrapovič, kdo dal hlas nejnovějšímu výkřiku šílené švédské automobilce Koenigsegg. To ale není jediným počinem firmy Akrapovič v automobilismu. Jejich výfuky jsou součástí mnoha závodních speciálů v kategorii cestovních vozů nebo vytrvalostních závodů.
Poslední počin této relativně malé slovinské společnosti opravdu stojí za zmínku. Úpravou totiž prošel italský supersport s motorem V10- Lamborghini Huracán. Nový výfukový systém využívá nyní větší koncovky, speciálně navržené součástky X-part pro křižnou cirkulaci zplodin. Novinkou jsou také ventily, které se v nízkých otáčkách starají o tichý chod motoru. Naopak ve vysokých otáčkách se z nich stane hudební nástroj, díky kterému tento Huracán jen tak někde nepřeslechne.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.