Zvuk Lamborghini Huracán sice nepatří mezi žádné umíráčky, slovinská společnost Akrapovič si ale řekla, že je ještě co vylepšit a připravila si pro toto italské superauto zcela nový výfukový systém.
V roce 1990 se americká sonda Magellan dostala na oběžnou dráhu kolem planety Venuše a zahájila její detailní radarové mapování. To je sice informace zajímavá, ale pro milovníka rychlých kol zcela irelevantní. To důležitější co se v roce 1990 stalo, bylo založení slovinské společnosti Akrapovič. Ta se zabývá výrobou výfukových systémů a to primárně pro motocykly.
Automobiloví fajnšmekři ale jistě vědí, že je to právě Akrapovič, kdo dal hlas nejnovějšímu výkřiku šílené švédské automobilce Koenigsegg. To ale není jediným počinem firmy Akrapovič v automobilismu. Jejich výfuky jsou součástí mnoha závodních speciálů v kategorii cestovních vozů nebo vytrvalostních závodů.
Poslední počin této relativně malé slovinské společnosti opravdu stojí za zmínku. Úpravou totiž prošel italský supersport s motorem V10- Lamborghini Huracán. Nový výfukový systém využívá nyní větší koncovky, speciálně navržené součástky X-part pro křižnou cirkulaci zplodin. Novinkou jsou také ventily, které se v nízkých otáčkách starají o tichý chod motoru. Naopak ve vysokých otáčkách se z nich stane hudební nástroj, díky kterému tento Huracán jen tak někde nepřeslechne.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.