Znamená to konec legendárního modelu? Pověsti o hybridní verzi 911 nelhaly, zdá se, že její příchod je reálnější, než jsme si vůbec mysleli.
Porsche 918 Spyder naznačuje, jak může být kombinace spalovacího motoru a bateriemi poháněnými elektromotory přínosná. Vyvstává však otázka, zda je to nezbytné i u tak legendárních modelů, jako je například 911.
Zda si její sáhodlouhá historie zaslouží pošramocení v podobě hybridní verze necháme na každém zvlášť. Já osobně bych raději nechal 911 stále výhradně se spalovacím motorem. Můžete namítnout ledacos, ale baterie patří do Priusu, nebo Tesly, ne do legendy jako je 911.
Nicméně, poslední informace opět nahrávají tomu, že by se hybridní verze 911 stala realitou. Nejen kvůli nesmyslným emisním normám Evropské Unie, ale také kvůli zvyšujícímu se tlaku na spotřebu a nesmyslnou ekologii, která mnohdy není v reálném provoze až tak přínosná.
Konečné rozhodnutí má přijít do konce tohoto roku. Hybridní technologie by měly přinést nejen nižší papírovou spotřebu, ale také lepší dynamiku. Ano, ono to funguje, 918 Spyder je neskutečně rychlé auto, ale za každou cenu bych tu lepší dynamiku mít nemusel a co se týče 911, zde by byla cena v podobě elektromotorů a baterií dosti vysoká…
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?