Automobilka Alfa Romeo krom vývoje nového sedanu Giulia údajně pracuje i na nové sestavě vznětových a zážehových motorů.
Ty budou nabízeny pro budoucí modely značky a podle zdroje Automotive News Europe přijdou nejprve nové motory v podobě jednoho dieselu a dvou zážehových jednotek. Ty se nasadí pod kapotu nového středně velkého sedanu, který má být odhalen v červnu 2015. Nejvýkonnější jednotkou se stane 2,9-litrový benzínový motor V6 s přímým vstřikováním paliva a se dvěma turbodmychadly.
Jeho vývoj si vezme na starost firma Maserati a nabídne maximální výkon až 480 koní. Dalším v nabídce se stane 2,0 litrový 4-válcový motor s výkonem od 180 do 330 koní. Motor bude spojen s manuální nebo s automatickou převodovkou a výkon půjde na zadní kola, na přání pak na obě nápravy.
Fanoušci naftových motorů dostanou v budoucnu zvolit nový 2,2-litrový čtyřválcový přeplňovaný motor s výkonem od 135 do 210 koní. Nový 3,0 litrový šestiválcový diesel je taktéž v plánu a bude vycházet z pohonné jednotky, kterou v současné době nabízí Jeep či Maserati. Alfa pravděpodobně nabídne tento motor s přeladěným výkonem mezi 275 až 340 koňmi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?