Přes 100 zranění a nejméně dvě úmrtí zavinily chybné airbagy. Postihnuty jsou miliony vozů ve Spojených státech. O problému se možná vědělo již před 10 lety, ale nikdo nic neřekl.
Japonská firma Takata dodávala airbagy pro automobilky ve Spojených státech. V roce 2008 začala oficiálně vyšetřovat možné vady jejích airbagů. V loňském roce poté došlo k oznámení o této vadě, ovšem problém se měl týkat jen některých automobilek.
Letos v červnu Toyota svolala více než 800.000 vozů, kvůli vadnému airbagu a Toyotu následovaly další automobilky. Momentálně by se problém mohl týkat až 7 milionů vozů.
Vadné airbagy od společnosti Takata mohou při nafouknutí „vystřelit“ kovové části, které mohou zasáhnout posádku.
Nyní dva neznámé zdroje oznámily New York Times, že japonská společnost věděla o nebezpečnosti svých airbagů již v roce 2004. Když nastaly pochybnosti o jejích výrobcích, začaly testy, které probíhaly mimo pracovní hodiny a o svátcích. Airbagy pro testy měly pocházet z vrakovišť. Nakonec výsledky těchto testů prý byly na příkaz z vedení společnosti zničeny a věc se zametla pod koberec.
Pokud tomu tak opravdu bylo, nám prozradí další vyšetřování. Takata má nyní čas do 1. prosince na zodpovězení otázek a předání dokumentů National Highway Traffic Safety Administration (Národní bezpečností správa pro silniční dopravu).
Zdroj: caranddriver.com
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?