Losí test, noční můra některých SUV a to především Jeepu Grand Cherokee. Teď se nepovedl ani Macanu od Porsche, kde se stala chyba?
Švédský magazín Teknikensvarld.se pravidelně přináší losí testy. Jen připomenu, že losí test simuluje nouzový vyhýbací manévr, při rychlosti 70 km/h se zatočí do leva a následně ostře doprava. Prověří se funkce systémů jízdní stability (ESP) a také směrová stabilita. Nezřídka se stane, že se vůz málem překlopí. Macan má však jiný problém.
Porsche Macan při losím testu nezvládl ostré odbočení vpravo. Při tomto manévru se na zlomek sekundy zablokovalo levé přední kolo, takže vůz místo zatočení vpravo, stále směřoval vlevo, tedy pomyslně stále v protisměru.
Ihned na to se k tomu vyjádřila sama automobilka, která celou věc vysvětluje následným způsobem. Macan v tu chvíli fungoval správně. Zasáhl systém ochrany proti převrácení (APR), který přibrzděním předního kola (maximálně po dobu 300 milisekund), předejde nebezpečí převrácení vozu, nebo přetáčivosti, či zutí pneumatiky z ráfku, za cenu chvilkové nedotáčivosti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.