Losí test, noční můra některých SUV a to především Jeepu Grand Cherokee. Teď se nepovedl ani Macanu od Porsche, kde se stala chyba?
Švédský magazín Teknikensvarld.se pravidelně přináší losí testy. Jen připomenu, že losí test simuluje nouzový vyhýbací manévr, při rychlosti 70 km/h se zatočí do leva a následně ostře doprava. Prověří se funkce systémů jízdní stability (ESP) a také směrová stabilita. Nezřídka se stane, že se vůz málem překlopí. Macan má však jiný problém.
Porsche Macan při losím testu nezvládl ostré odbočení vpravo. Při tomto manévru se na zlomek sekundy zablokovalo levé přední kolo, takže vůz místo zatočení vpravo, stále směřoval vlevo, tedy pomyslně stále v protisměru.
Ihned na to se k tomu vyjádřila sama automobilka, která celou věc vysvětluje následným způsobem. Macan v tu chvíli fungoval správně. Zasáhl systém ochrany proti převrácení (APR), který přibrzděním předního kola (maximálně po dobu 300 milisekund), předejde nebezpečí převrácení vozu, nebo přetáčivosti, či zutí pneumatiky z ráfku, za cenu chvilkové nedotáčivosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.