Porsche Macan selhalo v losím testu!

porsche macan
porsche macan, foto: teknikensvarld.se/
ar2 14. října 2014 06:13
Sdílej:

Losí test, noční můra některých SUV a to především Jeepu Grand Cherokee. Teď se nepovedl ani Macanu od Porsche, kde se stala chyba?

Švédský magazín Teknikensvarld.se pravidelně přináší losí testy. Jen připomenu, že losí test simuluje nouzový vyhýbací manévr, při rychlosti 70 km/h se zatočí do leva a následně ostře doprava. Prověří se funkce systémů jízdní stability (ESP) a také směrová stabilita. Nezřídka se stane, že se vůz málem překlopí. Macan má však jiný problém.

Porsche Macan při losím testu nezvládl ostré odbočení vpravo. Při tomto manévru se na zlomek sekundy zablokovalo levé přední kolo, takže vůz místo zatočení vpravo, stále směřoval vlevo, tedy pomyslně stále v protisměru.

Ihned na to se k tomu vyjádřila sama automobilka, která celou věc vysvětluje následným způsobem. Macan v tu chvíli fungoval správně. Zasáhl systém ochrany proti převrácení (APR), který přibrzděním předního kola (maximálně po dobu 300 milisekund), předejde nebezpečí převrácení vozu, nebo přetáčivosti, či zutí pneumatiky z ráfku, za cenu chvilkové nedotáčivosti.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.