Tesla Motors připravila pro svůj současný Model S mnoho vylepšení, nový je i název, Model S P85D. Co všechno obnáší?
Největší změna je v koncepci pohonu. Ze zadolkolky se stala čtyřkolka. To znamená, že elektromotory jsou nejen vzadu, ale i vpředu, narostl i výkon. Právě díky novému pohonu, jelikož se k standartním 470 koním výkonu zadních elektromotrů, přidá i 211, které putují přímo na přední kola.
Celkový výkon je ohromující 691 koní a neskutečných 930 N.m. točivého momentu, dostupných téměř od nulových otáček. Tato kombinace vystřelí poměrně těžkou Teslu z 0 na 100 km/h během pouhých 3,2 sekund. Čtvrt míle zdolá za 11,8 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h (dříve 210 km/h).
Dojezd čtyřkolky na jedno plné nabytí je 443 km. A to i přes to, že se zvýšila hmotnost. Přední elektromotor jí zvýšil o 132 kg. Tesla není žádný atlet, spíše je trochu obézní, však váží 2239 kg. Na druhou stranu nabízí perfektní rozložení hmotnosti 50:50.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?