U Nissanu se po větší vlně kritiky k jeho převodovkám typu CVT rozhodli nic neprodlužovat a intenzivně začali pracovat na nápravě.
Převodovky s plynule měnitelným převodem (CVT) mají především hlavní výhodu díky hladkému chodu a nízké spotřebě. Lepší převodovkou je pak už jen dvouspojková převodovka, i tak ale Nissan s převodovkou CVT slaví úspěchy. Velký problém se ovšem objevil až teď v USA, kde se velkému procentu majitelů vozidel Nissan s převodovkou CVT nelíbí její celkový projev a řazení.
Někdo by si mohl říci, že američané jsou až moc zhýčkaní, ale Nissan se kritice postavil čelem a v návaznosti na tuto kritiku provádí její softwarovou úpravu. Do systému převodovky přidá funkci " D-Step Shift Logic", který má simulovat chování klasického automatu tak, že CVT bude schopno držet určitý převodový poměr a v případě potřeby okamžitě podřadí a nebo zařadí. Současné typy převodovek CVT tuto funkci mají, ovšem starší verze jí nemají a podle šéfa oddělení výkonnosti pohonných systémů tuhle funkci neumožňují.
zdroj: Nissan, Autoexpress.co.uk
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?