Kromě již zmíněného Golfu R se na North American International Auto Show rozhodla automobilka Volkswagen představit i koncept s názvem Passat BlueMotion.
Ten se bude snažit ukázat, že i velký sedan může disponovat opravdu nízkou spotřebou. Krom toho je vůz nalakován do efektní modré metalízy a vzadní části nalezneme malý spoiler Passat BlueMotion má také dvoubarevná kožená sedadla a lesklé černé akcenty.
Co se týče motoru, vůz se představí se zážehovou motorizací o objemu 1,4 litru TSI, který produkuje 150 koní a 249 Nm točivého momentu . Motor je vybaven přímým vstřikováním paliva, systémem start/stop a aktivním systémem řízením válců.
Systém v případě potřeby deaktivuje dva válce při nízkých rychlostech. Dále je tu funkce odpojení rychlosti, kdy převodovka DSG v případě uvolnění pedálu plynu automaticky zařadí neutrál. Tím je ušetřeno další množství paliva.
Díky všem těmto změnám koncept Passat BlueMotion by měl dosáhnout průměrné spotřeby 5,6 litru na 100 km.
Zdroj : Volkswagen USA
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?