Další informační mystifikace. Ford poupravil své dřívější vyjádření ohledně nového agregátu ze začátku měsíce, zároveň potvrdil brzký náběh výroby
Automobilka Ford přichází záhy po čínské prezentaci vozu Fusion s bližšími informacemi. Špatná fotografie vnucovala předpoklad motoru s tříválcovým řadovým uspořádáním.
Skutečnost je mírně odlišná. Objem i zařazení motoru sedí, počet válců však nikoli. Nová 1,5 EcoBoost má být pro vůz Fusion čtyřválcová s integrovaným výfukovým potrubím, systémem Stop-Start, automatickou převodovkou a odpojitelným vodním čerpadlo, které slouží k rychlejšímu zahřátí motoru.
Agregát bude premiérově uveden na autosaloně v čínské Šanghaji již tento měsíc. Výroba má plynule navázat v průběhu roku. Prozatím se počítá s využitím v modelech Fusion na severoamerickém trhu a generaci vozu Mondeo, která se plánuje pro evropský trh.
Nový EcoBoost se má vyznačovat zcela optimálním vyladěním při přeplňování. Ruku v ruce s menším objemem jde i pokles spotřeby či emisí výfukových plynů. Bližší technické specifikace dosud nebyli zveřejněny. Vše se tak zřejmě dozvíme nejpozději v rozmezí 21. až 29. dubna tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?