Další informační mystifikace. Ford poupravil své dřívější vyjádření ohledně nového agregátu ze začátku měsíce, zároveň potvrdil brzký náběh výroby
Automobilka Ford přichází záhy po čínské prezentaci vozu Fusion s bližšími informacemi. Špatná fotografie vnucovala předpoklad motoru s tříválcovým řadovým uspořádáním.
Skutečnost je mírně odlišná. Objem i zařazení motoru sedí, počet válců však nikoli. Nová 1,5 EcoBoost má být pro vůz Fusion čtyřválcová s integrovaným výfukovým potrubím, systémem Stop-Start, automatickou převodovkou a odpojitelným vodním čerpadlo, které slouží k rychlejšímu zahřátí motoru.
Agregát bude premiérově uveden na autosaloně v čínské Šanghaji již tento měsíc. Výroba má plynule navázat v průběhu roku. Prozatím se počítá s využitím v modelech Fusion na severoamerickém trhu a generaci vozu Mondeo, která se plánuje pro evropský trh.
Nový EcoBoost se má vyznačovat zcela optimálním vyladěním při přeplňování. Ruku v ruce s menším objemem jde i pokles spotřeby či emisí výfukových plynů. Bližší technické specifikace dosud nebyli zveřejněny. Vše se tak zřejmě dozvíme nejpozději v rozmezí 21. až 29. dubna tohoto roku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?