Závodní speciál na bázi Evoque postaví britský specialista RaBe Race Cars podle regulí pro třídu T3. Na dálkovém Dakaru se objeví v roce 2013.
Tři vozy budou nasazeny týmem Excite Rally Raid Team. V reálu budou mít soutěžní vozy se sériovým modelem Evoque společný jen tvar karoserie.
Poháněny budou řadovým vznětovým třílitrovým šestiválcem od BMW vyladěným na výkonovou špičku 275 koní a s kroutícím momentem dosahujícím 650 N.m. Pohon na všechna kola bude zprostředkovávat šestistupňová převodovka od ZF. Šestnáctipalcové pneumatiky dodá BF Goodrich. Rozměry speciálu budou 3,8 m na délku, 2,0 m do šířky a na výšku 1,9 m. Hmotnost dosáhne 1900 kg.
Vycházet bude z třídveřové verze. Za volantem se objeví trojice pilotů: Martin Rowe, Andrew Coley a John Hardy. Vozy budou během roku 2012 podrobeny rozsáhlému testovacímu programu.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?