Závodní speciál na bázi Evoque postaví britský specialista RaBe Race Cars podle regulí pro třídu T3. Na dálkovém Dakaru se objeví v roce 2013.
Tři vozy budou nasazeny týmem Excite Rally Raid Team. V reálu budou mít soutěžní vozy se sériovým modelem Evoque společný jen tvar karoserie.
Poháněny budou řadovým vznětovým třílitrovým šestiválcem od BMW vyladěným na výkonovou špičku 275 koní a s kroutícím momentem dosahujícím 650 N.m. Pohon na všechna kola bude zprostředkovávat šestistupňová převodovka od ZF. Šestnáctipalcové pneumatiky dodá BF Goodrich. Rozměry speciálu budou 3,8 m na délku, 2,0 m do šířky a na výšku 1,9 m. Hmotnost dosáhne 1900 kg.
Vycházet bude z třídveřové verze. Za volantem se objeví trojice pilotů: Martin Rowe, Andrew Coley a John Hardy. Vozy budou během roku 2012 podrobeny rozsáhlému testovacímu programu.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?