Koncern GM pracuje na nové osmistupňové automatické převodovce. Snaží se tak dotáhnout technický náskok konkurentů.
Automobilky Mercedes-Benz, BMW a Lexus již osmistupňové automaty v nabídce mají. GM se k nim nyní chce připojit, vývoj již probíhá a produkce by se měla rozběhnout v roce 2013 v továrně GM v Toledu ve státě Ohio. Předpokládá se, že vývoj nové převodovky spolyká 204 milionů dolarů.
Skříně budou určeny pro vozy s podélně uloženým agregátem a s pohonem zadní nápravy. Prvního využití by se měla dočkat v připravovaných modelech Cadillac (2013-2014) a v nové generaci Chevroletu Camaro v roce 2015. I největší protivníci GM na americkém trhu - Chrysler a Ford již na osmistupňové převodovce pracují také.
zdroj: motortrend.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?