Mikroelektromobil T.27 byl oficiálně představen ve finální podobě. Vznik vozítka trval pouhých 17 měsíců. Za ambiciózním projektem stojí známý konstruktér Gordon Murray.
Murray jenž proslul zkonstruováním legendárního McLarenu F1, se od supersportů uchýlil k pomoci přelidněním metropolím. Ve velkoměstech se větší rozšíření T.27 (psali jsme ZDE) nabízí, malé půdorysné rozměry a nulové emise. Celkové náklady na projekt spolkly devět milionů liber, z toho polovinu financovala britská vláda v rámci programu podpory technologií. K vývoji dílů elektropohonu byla povolána firma Zytek Automotive.
Podle tvrzení konstruktéra je T.27 nejefektivnějším z elektromobilů, jeho spotřeba energie je o 29% nižší než u Smartu EV, je o 36% úspornější než Mitsubishi iMiEV a o plných 86% je spořivější než Mini-E.
Pokud by vám dělala obavy bezpečnost mikrovozítka, pak vězte, že úspěšně absolovalo test EuroNCAP v rychlosti 50 km/h. Karoserie 2,5 metru dlouhého T.27 není popravdě řečeno nijak zvlášť lahodící oku, ale technologicky jde o převratný automobil.
Údajně momentálně Murray jedná se třemi automobilkami, které projevili o vozítko zájem. Jízdní premiéra T.27 se chystá na 5.listopad v rámci akce RAC Challlenge.
zdroj: carscoop.blogspot.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.