Źe vám značka Delta nic neříká? Nejde o žádného běžného producenta vozidel. Má jej na triku společnost Delta Motorsport pohybující se doposud spíše na poli motoristického sportu. Nyní přicházejí s prototypem "ekovozítka" E-4 Coupé.
Jak již název napovídá jedná se o kupé jež uveze čtyři pasažéry. Oficiálně bylo představeno 9. května na okruhu v Silverstone, kde má ostatně Delta Motorsport své sídlo. Projekt je společností označován jako Ultra Low Energy Vehicle. A že se nemá výkonostně za co stydět dokazují následující parametry: zrychlení na stovku pod 5 sekund a maximální rychlost 240 km/h.
Za tyto údaje vděčí vozidlo za prvé elektromotoru o výkonu 121 koní a točivém momentu 600 N.m, ten byl vyvinut v kooperaci s oxfordskou univerzitou, a za druhé nízké pohotovostní hmotnosti. Základ vozu tvoří šasi z kompozitu o hmotnosti neuvěřitelných 85 kilogramů.
Karoserie se nese v jednoduchém duchu ve stylu kombikupé, dynamický vzhled mu upřít nelze. Baterie E-4 ukrývá pod podlahou a je s nimi schopno dosáhnout akčního rádiusu 322 kilometrů. Ostrého nasazení se E-4 dočká v listopadu během startu v závodě Future Car Challenge na trati z Brightonu do Londýna. Zda, za kolik a kdy jej bude možné zakoupit není známo.
zdroj: worldcarfans.com a delta-motorsport.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?