Po loňském ročníku slavné "čtyřiadvacetihodinovky" došlo ke změnám technických předpisů. Speciály kategorie LMP1 v případě nasazení vznětových jednotek jsou nově omezeny maximálním objemem motoru na 3,7 litru. Tímto nařízením se snaží pořadatel Club de l´Ouest eliminovat výhody dieselových oproti benzinovým jednotkám.
Takže monstrózní jednotka V10 TDI musela ustoupit nové 3,7 V6 TDI. Ta je velmi zajímavě konstrukčně uspořádána. Využívá přeplňování pouze jedním turbodmychadlem s proměnou geometrií lopatek Garett využívajícího náporového sání vyústěného komínem ze střechy speciálu.
Fabrika udává výkon kolem 540 koní (předchůdce V10 dosahoval výkonu přes 600 koní). Snahu techniků Audi o snížení težiště dokládá rozevření hlav válců 120*, dále bylo pro dosažení užších obrysů jednotky umístěno výfukové potrubí neobvykle do prostoru mezi válce. Tato řešení by měla novému naftovému bolidu pomoci dosáhnout výkonů předchůdce, nižší výkon by měl být vyrovnán 25% úsporou hmotnosti nového motoru.
Speciál působí již na první pohled méně mohutně, designovou zajímavostí je použití mohutné "ploutve" na zádi vozu. Audi má rozhodně našlápnuto k obhajobě loňského triumfu.Novinkou u vytrvalostního Audi je nasazení systému KERS známého z Formule 1.
Inu uvidíme jak si R18 povede 11.-12. června v Le Mans. Debut si odkrouží 7.května na závodu poháru Le Mans ve Spa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?