Minulý měsíc nás Ferrari vcelku zaskočilo odhalením nového modelu Portofino, které má nahradit stávající model California T. Oficiální prezentace modelu by se měla konat až příští měsíc na autosalonu ve Frankfurtu, ovšem už nyní se na veřejnost dostaly záběry tohoto vozu ze silnic.
Přesněji řečeno, jde o záběry pořízené ve slovinském městě Koper, kde se pro vůz natáčely reklamní spoty. Kár krátkých záběrů nic nového neodhaluje, ovšem můžeme si vůz prohlédnout opět z jiného úhlu a konečně také během jízdy.
Názory na eleganci vozu se rozcházejí, ovšem podle nás se Ferrari za Portofino rozhodně nemusí stydět. Pod jeho kapotou je navíc zcela přepracovaný a dvakrát přeplňovaný motor o objemu 3.9 litru.
Podle webu CarScoops bychom se tak mohli dočkat výkonu zhruba 590 koní a točivého momentu cca 760 Nm. Díky tomu by pak nové Portofino mělo být schopné akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhých 3.5 sekundy a maximální rychlost by měla atakovat 320 km/h.
Na přesné technické údaje si ale budeme muset počkat až do oficiálního představení na autosalonu ve Frankfurtu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?