Testování maskovaných automobilů v provozu patří ke standardním praktikám všech automobilek, málokdy se však stane, aby se zcela nový maskovaný Mercede-Benz proháněl po ulicích centra Prahy
A přesto se tak stalo. Díky všímavosti a pozornosti jednoho z našich čtenářů pro vás máme exkluzivní fotografie nového vozu Mercedes-Benz A-Class pro rok 2018, který se dnes v dopoledních hodinách ukázal v centru Prahy.
Už na první pohled je znát, že technici ze Stuttgartu se opravdu vehementně snažili, aby nám identifikaci vozu maximálně zkomplikovali. Těžko si jinak vysvětlit onu nástavbu na kapotě vozu, která mění tvar i přední masky. V zadní části vozu pak z maskovací folie vystupuje jen víčko palivové nádrže a zadní svítilny.
O nové generaci nového vozu toho příliš nevíme, ovšem podle informací například z webu AutoCar se dá očekávat, že nová generace vozů A-Classe bude spíše evolucí, než revolucí. Dočkat bychom se měli přepracovaných svítilen, omlazeného designu a nových motorů, mezi kterými nebude chybět nový naftový motor o objemu 2.0 litru, který nahradí zastaralejší diesel 2.1 litru.
Často se také spekuluje o nových dieselových tříválcích a hybridní verzi, která by mohla mít dojezd čistě na elektrický pohon až 50 kilometrů. S elektromotorem by mohl spolupracovat buď zmíněný naftový tříválec, nebo menší benzínový motor.
Z opačného spektra pohonných jednotek se však můžeme těšit na výtvor z dílny Mercedes-AMG, který by měl opět posunout laťku o něco výše. Ačkoliv je současná generace A-Classe AMG nejsilnějším dostupným hatchbackem, inženýři by se rádi podívali za laťku 400 koňských sil.
Změny se nevyhnou ani interiéru. Ten by měl být nyní silně inspirován vozy třídy E nebo C. Interiér by tedy měl působit propracovaněji, hodnotněji a také moderněji. Chybět nebudou ani chytré systémy, které zajišťují maximální komfort na cestách. Jejich senzory byly ukryty za čelním sklem u zpětného zrcátka.
Na další informace, co všechno nám chystaný Mercedes-Benz přinese, si však budeme muset počkat až do oficiálního představení. Jedno je však jisté už nyní, BMW řady 1 se bude muset opět snažit, aby si uhlídalo své zákazníky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.