Centrem Prahy se prohání nový Mercedes. Poznat ho však není snadné

Mercedes-Benz třídy A 2018 vyfocen během jízdy po Praze
Mercedes-Benz třídy A 2018 vyfocen během jízdy po Praze, foto: Patrik Madle
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. června 2017 15:02 | akt. 21. června 2017 17:01
Sdílej:

Testování maskovaných automobilů v provozu patří ke standardním praktikám všech automobilek, málokdy se však stane, aby se zcela nový maskovaný Mercede-Benz proháněl po ulicích centra Prahy

A přesto se tak stalo. Díky všímavosti a pozornosti jednoho z našich čtenářů pro vás máme exkluzivní fotografie nového vozu Mercedes-Benz A-Class pro rok 2018, který se dnes v dopoledních hodinách ukázal v centru Prahy.

Už na první pohled je znát, že technici ze Stuttgartu se opravdu vehementně snažili, aby nám identifikaci vozu maximálně zkomplikovali. Těžko si jinak vysvětlit onu nástavbu na kapotě vozu, která mění tvar i přední masky. V zadní části vozu pak z maskovací folie vystupuje jen víčko palivové nádrže a zadní svítilny.

O nové generaci nového vozu toho příliš nevíme, ovšem podle informací například z webu AutoCar se dá očekávat, že nová generace vozů A-Classe bude spíše evolucí, než revolucí. Dočkat bychom se měli přepracovaných svítilen, omlazeného designu a nových motorů, mezi kterými nebude chybět nový naftový motor o objemu 2.0 litru, který nahradí zastaralejší diesel 2.1 litru.

Často se také spekuluje o nových dieselových tříválcích a hybridní verzi, která by mohla mít dojezd čistě na elektrický pohon až 50 kilometrů. S elektromotorem by mohl spolupracovat buď zmíněný naftový tříválec, nebo menší benzínový motor.

Z opačného spektra pohonných jednotek se však můžeme těšit na výtvor z dílny Mercedes-AMG, který by měl opět posunout laťku o něco výše. Ačkoliv je současná generace A-Classe AMG nejsilnějším dostupným hatchbackem, inženýři by se rádi podívali za laťku 400 koňských sil.

Změny se nevyhnou ani interiéru. Ten by měl být nyní silně inspirován vozy třídy E nebo C. Interiér by tedy měl působit propracovaněji, hodnotněji a také moderněji. Chybět nebudou ani chytré systémy, které zajišťují maximální komfort na cestách. Jejich senzory byly ukryty za čelním sklem u zpětného zrcátka.

Na další informace, co všechno nám chystaný Mercedes-Benz přinese, si však budeme muset počkat až do oficiálního představení. Jedno je však jisté už nyní, BMW řady 1 se bude muset opět snažit, aby si uhlídalo své zákazníky.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.