Německé Porsche si pro letošek dalo za úkol vylepšit co nejvíce svou modelovou nabídku. Po příchodu surové 911 R s manuálem a nové generace Panamery se jeho pozornost zaměřila na další generaci SUV s označením Cayenne.
Právě ten byl spatřen před několika dny na severu Německa, kde jej přistihli špionážní fotografové. Prakticky se jedná o velmi kvalitní snímky, která nám naplno ukazují, jak vlastně bude novinka vypadat. Na trhu jí můžeme čekat v létě příštího roku, což by napovídalo, proč už se o nové generaci vozu ví tolik informací.
Tým techniků bude muset o to více testovat v příštích měsících nadcházející modelový ročník, který je podle dostupných zpráv plně připraven k provozu na běžných silnicích. Ladění drobných nedostatků je ale práce velmi pečlivá a náročná, takže inženýrům automobilky nezávidíme. Tak či tak, optikou špionážních fotografů se můžeme na rychlou velkou novinku podívat.
Velká fotogalerie nového Porsche Cayenne je dostupná zde.
A co vše se vlastně o novém Cayennu ví? Auto bude využívat platformu MLB Evo. Tu můžeme znát z loni představené druhé generace Audi Q7 a také z letos představeného šíleného SUV z Británie se jménem Bentley Bentayga. Její využítí přispěje ke snížení hmotnosti vozu o 150 až 200 kg oproti stávající generaci (platí v závislosti na verzi).
Díky tomu má být nový Cayenne více agilnější, úspornější a rychlejší. Jak lze pozorovat, neexistují žádné stinné stránky využití této technické platform. Co se týče konstrukce, Porsche chce následovat myšlenku evoluce místo revoluce. Tím pádem nás čeká jen drobně upravený vůz po stránce vzhledu. Více změn čekejme spíše v útrobách, ať už to je technika, výbava nebo motory.
Nedočkavci by mohli být utešeni zprávou, že nový Cayenne dorazí na prodejní plochy autosalonů příští rok v létě, popřípadě nejpozději na konci roku. Německá značka pak nabídne klasickou naftovou a benzinovou verzi. Až časem přijde plug-in hybridní verze, k tomu však dojde až nejdříve v roce 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?