První prototyp výkonného Volkswagenu Golf R420 byl vůbec poprvé nafocen při testech na okruhu Nürburgring.
Až teprve nedávno Volkswagen potvrdil, že do výroby vstoupí doposud nejrychlejší sériový Golf. Ten má prozatím označení R420 a nyní se světu ukázali první špionážní fotografie testovacího prototypu. Sériová verze Golfu R420 bude stát víc než klasické Erko,takže se očekává cenovka někde okolo 45 tisíc Eur.
Pod kapotou chystané novinky se objeví klasický turbodmychadlem dopovaný 2,0-litrový 4-válec s výkonem 420 koní. Veškerý výkon poputuje na obě nápravy skrze systém 4Motion a zatím není jasné, jaká převodovka bude s motorem spárována.
Prototyp je po stránce vzhledz samozřejmě založen na 300 koňovém Golfu R, ale dostal větší litá kola, přední spoiler, velké křídlo a snížený sportovní podvozek. Podle posledních zpráv očekávejme premiéru Volkswagenu Golf R420 už příští rok na autosalonu v Ženevě.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.